» قضائی » یک محکوم در شهرستان دلفان پس از ۱۱ سال از قصاص رهایی یافت
قضائی

یک محکوم در شهرستان دلفان پس از ۱۱ سال از قصاص رهایی یافت

بهمن 30, 1402 0

یک محکوم به قصاص در شهرستان دلفان استان لرستان به مناسبت میلاد باسعادت حضرت امام حسین (ع) و با رضایت اولیای دم از قصاص رهایی یافت.

خبرگزاری میزان_ یک پرونده قتل با رضایت اولیای دم در روستای تنگ پری شهرستان دلفان در استان لرستان به مناسبت میلاد باسعادت حضرت امام حسین (ع) منجر به صلح و سازش شد.

بر پایه این گزارش در سال ۱۳۹۱ در جریان درگیری و نزاع دسته جمعی بین دو خانواده به دلیل اختلاف ملکی در روستای تنگ پری از توابع ایتیوند جنوبی شهرستان دلفان یک فقره قتل اتفاق افتاد و چندین نفر مجروح شدند.

این درگیری خانوادگی منجر به تشکیل پرونده‌های متعددی در دادگستری لرستان شده بود.

به همت شورای حل اختلاف استان، خیرین، صلح یاران و با وساطت ریش سفیدان، بزرگان و اهالی منطقه خانواده شاکی پس از گذشت ۱۱ سال بخشش و رضایت خود را اعلام و از حق خود در مورد قصاص گذشت کردند و چندین پرونده مرتبط مختومه اعلام شد.

در این مراسم کوشکی رئیس دادگستری شهرستان دلفان با تبریک اعیاد شعبانیه و تقدیر از خانواده مقتول بابت گذشت و عفو قاتل فرزند خود، بیان کرد: جامعه‌ای که در آن فرهنگ صلح و سازش ریشه دوانده باشد، مردم آن جامعه بیشتر به سمت شادابی رفع آسیب‌های اجتماعی هدایت می‌شوند.

در این مراسم که با حضور امام جمعه، دادستان عمومی و انقلاب و اعضای شورای اداری و جمعی بزرگان و خیرین و مصلحان شهرستان دلفان برگزار شد از اولیای دم به خاطر این کار خداپسندانه تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×