» قضائی » اعلام آمادگی ایران برای برگزاری نشست درباره همکاری‌های حقوقی دولت‌ها در زمینه مقابله با تروریسم
قضائی

اعلام آمادگی ایران برای برگزاری نشست درباره همکاری‌های حقوقی دولت‌ها در زمینه مقابله با تروریسم

مهر 25, 1402 0

موضوع تقویت همکاری‌های حقوقی بین‌المللی بین ایران و آلکو، محور رایزنی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه با دبیرکل این سازمان بود.

خبرگزاری میزان – رضا نجفی، معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه در حاشیه اجلاس شصت‌ویکم سازمان حقوقی و مشورتی آسیا و آفریقا (آلکو) در بالی اندونزی، با کامالین پینیتپوادال، دبیرکل آلکو، درباره تقویت همکاری‌های دوجانبه رایزنی کرد.

نجفی با اشاره به اهمیت تحولات حقوق بین‌الملل و گسترش روز افزون حوزه‌های مختلف آن، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران اهمیت زیادی به توسعه و تدوین حقوق بین‌الملل قائل است و در این راستا توجه ویژه‌ای به موضوع‌های حقوقی در دستورکار آلکو دارد.

معاون وزیر امور خارجه، با اشاره به لزوم نقش‌آفرینی دولت‌های آسیایی و آفریقایی در فرآیند تحولات حقوقی بین‌المللی و با تاکید بر نیاز‌های حقوقی کشور‌های عضو آلکو، گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده است همکاری‌ها و تعاملات خود با آلکو را تقویت کرده و در حوزه‌های مختلف حقوق بین‌الملل مشارکت بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت همکاری‌های حقوقی دولت‌ها در زمینه مقابله و پیشگیری از تروریسم، آمادگی کشورمان را برای نشستی در این زمینه اعلام‌ کرد.

کامالین پینیتپوادال، با قدردانی از مشارکت و فعالیت جمهوری اسلامی ایران در آلکو، گفت: همواره از حمایت‌ها و تلاش‌های ایران در تقویت مواضع و دیدگاه‌های آسیایی و آفریقایی در مباحث حقوق بین‌الملل تشکر می‌کنم.

وی با تاکید بر تقویت روند‌های حقوقی در مبارزه با تروریسم، آمادگی آلکو را برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

انتهای پیام/

منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×