» قضائی » ۳۳۱ هکتار سند مالکیت اراضی کشاورزی شهرستان دیلم بوشهر صادر شد
قضائی

۳۳۱ هکتار سند مالکیت اراضی کشاورزی شهرستان دیلم بوشهر صادر شد

اردیبهشت 13, 1403 0

رئیس دادگستری بوشهر گفت: با تلاش کارکنان اداره ثبت اسناد و املاک دیلم، اسناد مالکیت ۳۳۱ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دیلم بوشهر صادر شده است.

خبرگزاری میزان – مهدی مهرانگیز رئیس کل دادگستری استان بوشهر ضمن بازدید از اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان دیلم با اشاره به وظیفه سازمان ثبت اسناد و املاک به عنوان متولی قانون جامع حدنگار، افزود: ثبت اسناد و املاک استان بوشهر در راستای تحقق فرمایشات رهبر انقلاب و همچنین تاکیدات رئیس قوه قضاییه ذیل سند تحول و تعالی قوه قضاییه مبنی بر تحقق اتمام حدنگاری کلیه اراضی به ویژه حدنگاری اراضی کشاورزی، تمامی ظرفیت‌های خود را بسیج کرده است. 

وی افزود: یکی از اثرات بارز صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی، تضمین امنیت سرمایه‌گذاری، امنیت غذایی و در نتیجه کاهش پرونده‌های حقوقی در محاکم قضایی است.

رئیس شورای قضایی استان بوشهر گفت: به منظور تشویق کشاورزان برای اقدام در راستای اخذ سند حدنگاری کار تبیین و روشنگری در خصوص سند رسمی، مدیرکل و روسای واحد‌های ثبتی با برنامه‌ریزی مشخص، چند روز در هفته با مراجعه به روستا‌ها و دیدار با زارعین و کشاورزان نسبت به بیان ضرورت و مزایای سند رسمی پرداخته و در مورد آسیب‌های مبتلا به اسناد عادی روشنگری کردند.

مهر انگیز با اشاره به تعامل خوب دستگاه‌های متولی زمین کشاورزی در استان بوشهر بیان کرد: اجرای درست و اهتمام ویژه در این مرحله موجب همکاری زارعین و در نتیجه تسریع و تسهیل در حدنگاری اراضی کشاورزی شده است که با تلاش شبانه روزی کارکنان ادارات کل ثبت اسناد واملاک تاکنون برای ۱۳۰ هزار و ۵۴ هکتار از اراضی کشاورزی استان سند مالکیت صادر گردیده است.

وی در پایان گفت: با تلاش کارکنان اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان دیلم اسناد مالکیت ۳۳۱ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان صادر شده است.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×