» قضائی » رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان از زندان مرکزی زاهدان بازدید کرد
قضائی

رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان از زندان مرکزی زاهدان بازدید کرد

اردیبهشت 13, 1403 0

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان و سایر مقامات ارشد قضایی و قضات همراه مدیر کل زندان‌های استان از ندامتگاه مرکزی زاهدان بازدید کردند.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی راد در حاشیه بازدید از زندان مرکزی زاهدان ضمن تشکر از حضور قضات، مدیر کل و سایر کارکنان زندان‌ها، با اشاره به آمار شاخص‌های ۱۸ گانه قضایی ارائه شده توسط زندان‌های استان عنوان کرد: زندانی کردن یک فرد از خانواده یا طایفه باعث ایجاد سایر مشکلات اقتصادی و فرهنگی می‌شود؛ انتظار می‌رود درباره افرادی که در وهله اول مرتکب جرم می‌شوند به دید یک مجرم نگاه نشود و بصورت جزئی دلیل ارتکاب جرم بررسی شود.

وی ادامه داد: نگاه قاضی، نگاه به مجرم نبوده و نگاهی سازنده باشد و همچنین تبعات حبس در نظر گرفته شود و افرادی که دارای شرایط ارفاقات قانونی هستند نسبت به آن‌ها این امتیاز اعمال و اجازه بازگشت افراد به جامعه داده شود.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با اشاره به مطالب بیان شده از طرف مدیر کل زندن‌های استان که در بخشی از کار‌ها پیشرفت‌های خوبی صورت گرفته و در بخشی دیگر نیاز به تلاش است، گفت: وظیفه قوه قضاییه فقط محکمه داری در دادسرا‌ها و یا دادگاه‌ها نیست و وظایف مهم دیگری در قانون اساسی بر عهده قوه قضاییه گذاشته شده است مثلا یکی از آن‌ها احیای حقوق عامه و همچنین تامین آزادی مشروع است.

 وی تصریح کرد: نگاه جدید به کمک به آزادی متهمان و محکومین نادم دریچه‌ای به سوی افرادی است که حضور آن‌ها در جامعه مخل امنیت نخواهد بود و تحقق رافت اسلامی برای متهمان بر مبنای چارچوب‌های قانونی مشخص شده است.

 در این بازدید پروژه‌های عمرانی ساخته شده کانون اصلاح تربیت و همچنین سالن ورزشی مجموعه اداره کل زندان‌های استان افتتاح شد و در پایان از قضاتی که در مورد انجام مسائل قضایی از جمله عفو، تعلیق و نظام آزادی مشروع تلاش کردند تقدیر به عمل آمد و رئیس کل و قضات شعبات با حضور در اندرزگاه‌های ندامتگاه مرکزی زاهدان و دیدار چهره به چهره با مددجویان به بررسی مشکلات قضایی و پرونده‌ای آنان پرداختند.

انتهای پیام/ 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×