» قضائی » کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها در محاکم استان سمنان
قضائی

کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها در محاکم استان سمنان

اسفند 3, 1402 0

رئیس کل دادگستری استان سمنان از آغاز اولین دوره بازرسی ترکیبی مراجع نظارتی قوه قضاییه به استان سمنان خبر داد.

خبرگزاری میزان_ محمدجعفر عبدالهی در جلسه توجیهی که به منظور استماع مطالب بازرسان منتخب مراجع نظارتی قوه قضاییه که در جمع مقامات قضایی سراسر استان برگزار شد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: استان سمنان مفتخر به جانفشانی ایثارگران و تقدیم بیش از ۳ هزار شهید گلگون کفن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان تصریح کرد: دغدغه دستگاه قضایی استان در ارائه خدمات بی‌منت به مردم به یک باور و اعتقاد قلبی تبدیل شده و سعی و مجاهدت شبانه روزی می‌شود تا علاوه بر اهتمام روز افزون در خدمت رسانی، زمینه‌های اعتماد مردم به نظام دو چندان شود.

عبدالهی با ارائه آمار مقایسه‌ای در خصوص میانگین زمان رسیدگی در شعب تحقیق و محاکماتی سراسر استان سمنان گفت: در حال حاضر میانگین زمان رسیدگی به رقم ۸۸ روز رسیده و این عدد در مدت زمان مشابه گذشته ۱۱۰ روز بوده است.

وی با اشاره به درک صحیح کارکنان قضایی و اداری از نوع مراجعین به مراجع قضایی اضافه کرد: انتظار به حق مردم، ورود به هنگام مسئولان قضایی به درخواست‌ها است. لکن تلاش می‌شود در عین رعایت سرعت، صحت و دقت در عملکرد به خوبی رعایت شده تا انتفاع عامه بیشتر حاصل شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان عنوان کرد: دادگستری استان سمنان شناسایی نقاط ضعف و حفظ و تقویت نقاط قوت را به صورت جدی در بازرسی‌های نوبه‌ای و غیر رسمی از مراجع قضایی دنبال می‌کند و مصمم است نیل به قله ارائه خدمت به مردم مطلوب اتفاق بیفتد.

در ادامه کریم حمیدی معاون اول دادسرای انتظامی قضات گفت: برای اولین بار در کشور این گونه بازرسی ترکیبی متشکل از مراجع مختلف اعم از؛ معاونت اول قوه قضاییه، دیوان عالی کشور، دادسرای انتظامی قضات، دادستانی کل کشور، حفاظت و اطلاعات و معاونت راهبردی قوه قضاییه اتفاق افتاده و استان سمنان اولین مقصد است.

وی با اشاره به اهداف مورد نظر در این بازرسی‌ها افزود: صرفاً قصد بازدید از مراجع قضایی دنبال نمی‌شود بلکه بررسی عملکرد قضات، شعب و البته کیفیت صدور آراء مورد تجزیه و تحلیل حرفه‌ای قرار می‌گیرد.

 معاون اول دادسرای انتظامی قضات تصریح کرد: بازرسی دقیق و موشکافانه دارای مزایای ارزنده‌ای اعم از؛ کشف و تذکر نقاط ضعف و شناسایی احکام قوی و مستدل بوده تا ضمن انعکاس زحمات کارکنان قضایی و اداری ساعی و پرتلاش، احکام متقن در اختیار جامعه حقوق دانان و پژوهش گران نیز قرار بگیرد.

گفتنی است قضات، دادستان‌های عمومی و انقلاب و روسای حوزه‌های قضایی در بستر ویدیو کنفرانس و به صورت مجازی و برخط در این جلسه شنونده سخنان سرپرستان مراجع نظارتی بوده و از مطالب بهره‌مند شدند.

همچنین هیئت بازرسی ترکیبی مراجع نظارتی قوه قضاییه از تمامی مراجع قضایی استان سمنان سرکشی و بازدید خواهند کرد.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×