» قضائی » سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در کاهش جرایم نقش موثری داشت
قضائی

سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در کاهش جرایم نقش موثری داشت

اردیبهشت 13, 1403 0

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام گفت: راه اندازی این سامانه پنجره واحد مدیریت زمین که در سال ۱۴۰۲ صورت گرفت، در پیشگیری و کاهش جرایم مربوط به تخلفات حوزه زمین نقش موثری داشته است.

خبرگزاری میزان – اسماعیل قمری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام با تاکید بر این که یکی از برنامه‌های مصوب ابلاغی از مرکز، پیگیری راه اندازی پنجره واحد مدیریت زمین در استان بوده، افزود: راه اندازی این سامانه که در سال ۱۴۰۲ صورت گرفت، در پیشگیری و کاهش جرایم مربوط به تخلفات حوزه زمین نقش موثری داشته است.

وی افزود: این سامانه علاوه بر اینکه صدور مجوز‌ها و استعلامات متقاضیان خدمات حوزه زمین را تسهیل می‌کند، با استفاده از ظرفیت تصاویر ماهواره ای، سازوکار‌های شناسایی بهره برداری‌های غیرمجاز از اراضی کشور را تقویت کرده و زمینه ایجاد یکپارچگی در حفاظت از اراضی کشور را فراهم می‌کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ادامه داد: کار‌های ابتدایی برای راه اندازی این سامانه از ابتدای سال ۱۴۰۱ در استان شروع شده بود که با پیگیری‌های این معاونت در  سال ۱۴۰۲ راه اندازی شد.

قمری افزود: پیرو دغدغه‌های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۳ پیرامون پدیده زمین خواری و لزوم ساماندهی، بهره برداری و حفاظت از اراضی حساس و آسیب پذیر کشور، یک کارگروه فرا قوه‌ای تشکیل و در نهایت پروژه «پنجره واحد زمین» پیشنهاد شد.

وی بیان کرد: با تلاش و پیگیری‌های این معاونت در سال ۱۴۰۲، نقشه‌ها و بارگزاری آن در سامانه به نحو احسن انجام گرفت که منجر به پاسخ دادن به استعلام‌ها و رضایت مردم و ارباب رجوع شد و در پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی موثر واقع شد.

قمری در پایان اظهار کرد: با توجه به گزارش اخذ شده از سامانه پنجره واحد زمین، استان ایلام در زمینه پاسخ دهی در تعداد استعلامات رتبه ۳ کشور را کسب کرده است که این مهم با پیگیری این معاونت و همکاری همه ادارات و سازمان‌های عضو سامانه در استان به دست آمد.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×