» قضائی » کسب رتبه نخست دادگستری استان مرکزی در زمینه آمار اشتغال زندانیان در سال ۱۴۰۲
قضائی

کسب رتبه نخست دادگستری استان مرکزی در زمینه آمار اشتغال زندانیان در سال ۱۴۰۲

اردیبهشت 13, 1403 0

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: باید با تشکیل کارگروه‌های کارشناسی و برنامه ریزی صحیح، زمان وقت‌های رسیدگی در شعب کاهش یابد تا معضل اطاله دادرسی نیز رفع شود.

خبرگزاری میزان-حجت‌الاسلام والمسلمین سعید جزائی رئیس کل دادگستری استان مرکزی اظهار کرد: در راستای تحقق اهداف متعالی سند تحول قضایی و سیاست‌های کلان و محوری دستگاه قضا با رویکرد جهادی و انقلابی، اقدامات مطلوبی در شاخص‌های مختلف قضایی به منصه ظهور و بروز رسید و دادگستری استان مرکزی و حوزه دادستانی در شاخصه‌هایی که در گذشته در وضعیت مطلوبی قرار نداشت، رتبه‌های برتر کشور را کسب کرده است.

وی افزود: با توجه به گزارش دادستانی کل کشور در دو شاخص مهم، آمار اشتغال زندانیان استان و شاخص درصد میزان صدور مجازات‎ های جایگزین حبس به نسبت کل احکام صادره، دادسرای‌های عمومی و انقلاب استان مرکزی در سال ۱۴۰۲  با انجام برنامه ریزی‌های مدون و تلاش جهادی همکاران قضایی و اداری و نیز همکاری و تعامل مناسب اداره کل زندان‌ها و علی رغم حجم سنگین کار و ورودی بالای پرونده به دادسرا‌های استان، به ترتیب موفق به کسب رتبه‌های نخست و سوم کشوری شده اند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی افزود: همچنین در سه شاخص، کاهش پرونده‌های مسن در شعب تحقیق، سرعت رسیدگی به پرونده‌های زندانی دار و میزان برگزاری جلسات دادرسی الکترونیکی در زندان ها، حوزه دادستانی عملکرد مطلوبی داشته و توانسته رتبه‌های بالای کشوری را کسب نماید و در سطح کشور درخشش داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین جزائی بیان کرد: همکاران قضایی و اداری در تمام حوزه‌های قضایی در اکثر روز‌های هفته در بیشتر شعب، روز‌های تعطیل و بعدازظهر‌ها و حتی شب‌ها با روحیه‌ی انقلابی بی وقفه در تلاش بودند تا توانستند عملکرد مناسبی را به نمایش بگذارند و شاهد این ارتقا رتبه در کشور بودیم.

وی ادامه داد: در این مدت تلاش شده با تشکیل کارگروه‌های کارشناسی و برنامه ریزی صحیح، زمان وقت‌های رسیدگی در شعب کاهش یابد تا معضل اطاله دادرسی نیز رفع شود و در کنار آن به جهت رضایت مندی مردم که هدف نهایی ماست، سعی شده است به موضوع اتقان و افزایش کیفیت آرا در کنار سرعت در رسیدگی توجه بیشتری شود. همچنین با برنامه ریزی‌های گسترده‌ای که به منظور ساماندهی شعب نامتعارف صورت گرفته است در یک سال گذشته به نتایج خوبی دست یافته ایم.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات ارزشمند اعضای شورای برنامه‌ریزی دادگستری استان مرکزی و تلاش‌های شبانه روزی تمامی همکاران قضایی و اداری، برای همکاران خود در ادامه مسیر خدمت به هم استانی‌های عزیز آرزوی موفقیت و سربلندی کرد.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×