» قضائی » دقت و سرعت در رسیدگی به پرونده‌های قضایی از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
قضائی

دقت و سرعت در رسیدگی به پرونده‌های قضایی از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند

اردیبهشت 13, 1403 0

رئیس دادگستری استان سمنان گفت: در راستای اجرای سیاست‌های سند تحول و تعالی قضایی تصمیمات قضایی باید با سرعت و دقت کافی بررسی شود تا از اطاله دادرسی جلوگیری شود.

خبرگزاری میزان – اولین جلسه شورای برنامه ریزی دادگستری استان سمنان به ریاست حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق اکبری رئیس کل دادگستری استان در جمع اعضاء شورای معاونین دادگستری در سالن شهدای هفتم تیر برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: در سند تحول قضایی با مدت زمان اجرایی سه ساله و با اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت روبرو هستیم و همچنین برنامه عملیاتی ۱۴۰۳ در برگیرنده و اجرا کننده سیاست‌های این سند است.

تاثیرات عام المنفعه برنامه عملیاتی باید مشهود باشد

وی با اشاره به هدف گذاری، شاخص، زمان بندی و برنامه ریزی که در برنامه عملیاتی با نگاه متوازن در تحقق سیاست‌های سند تحول و تعالی پیش بینی شده است، افزود: تصمیمات راهبردی در دستگاه قضایی استان باید به سمتی هدایت شود که همه بخش‌ها در زمان بندی مقرر، برنامه عملیاتی را پیگیری و اجرا کنند.

حجت الاسلام و المسلمین اکبری تصریح کرد: باید تاثیر درستی از اجرای برنامه عملیاتی در مراجع قضایی به وجود آید و منافع عامه جامعه مشهود باشد تا در نهایت موجبات رضایت مندی مردم و جلب اعتماد آن‌ها فراهم شود. 

صدور آرای متقن در راستای تحقق سیاست سند تحول و تعالی قضایی است 

رئیس کل دادگستری استان سمنان افزود: رسیدگی به پرونده‌های مهم وملی، تعیین تکلیف قانونی پرونده‌های موسوم به کثیر الشاکی یا کثیر الاصحاب و مُسن و معوق، ﺳﺎﻣﺎﻧﺪﻫﯽ دو ﻧﺮخ ﻣﯿﺎﻧﮕﯿﻦ زﻣﺎن رﺳﯿﺪﮔﯽ و ﮔﺮدش ﭘﺮوﻧﺪه‌ﻫﺎ، تجدید غیر موجه اوقات رسیدگی و نظارت، مدیریت روند بررسی درخواست‌های اعمال ماده ۴۷۷، موجودی نامتعارف شعب، اتقان آرا و کاهش جمعیت کیفری از جمله موارد موثری است که در سال جاری مورد توجه و پیگیری جدی قرار می‌گیرد.

 وی تصریح کرد: در راستای سیاست‌های سند تحول و تعالی قضایی و دستورات ریاست قوه قضاییه، تصمیمات قضایی باید در تمامی مراحل رسیدگی از دقت، صحت و سرعت عمل مناسبی برخوردار باشد تا موجبات اطاله دادرسی فراهم نشود و حقوق قانونی مردم به موقع استیفا شده باشد.

تشکیل کارگروه قضایی تحقق شعار سال ۱۴۰۳ 

حجت الاسلام والمسلمین اکبری با اشاره به شعار سال جاری مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: رهبر انقلاب راه توسعه دامنه رفاه اقتصادی مردم را در افزایش زمینه‌های مشارکت مردم در مسیر تولید دانسته و با تشکیل کارگروه قضایی در استان سمنان و جمع آوری نقطه نظرات صاحب نظران و متخصصان درون و برون سازمانی در راستای سیاست‌های سند تحول و تعالی قضایی، به بهترین روش ممکن در دستگاه قضایی استان این امر پیگیری و اجرا شود. 

مسئولان قضایی استان سمنان از مزایای مشورت با اهل علم، تجربه، تخصص، تعهد و فن بهره‌مند شوند 

رئیس کل دادگستری استان سمنان ضمن اشاره به مزایای مشورت در مسیر تحقق اهداف سند تحول و تعالی قضایی در استان تصریح کرد: ریاست قوه قضاییه دریافت پیشنهادات موثر و مشورت با اهل «علم، تجربه، تخصص، تعهد و فن» را مهم و ضروری دانسته است، مسئولان قضایی استان برای پیشبرد مأموریت‌های برنامه عملیاتی و سند تحول و تعالی قضایی و حتی در مسیر تصمیمات قضایی با حفظ استقلال قضایی از موهبت و مزایای مشورت برخوردار باشند.

در مسیر تسهیل و تسریع انجام امور مردم، توجه دستگاه قضایی استان معطوف به سرمایه انسانی درون سازمانی است

حجت الاسلام‌والمسلمین اکبری درپایان گفت: افزایش کیفیت و ارتقاء سطح رسیدگی به مشکلات و مسائل مراجعین، به منظور تسهیل و تسریع در انجام امور مردم است و این امر محقق نمی‌شود مگر به همت و تلاش‌های شبانه روزی و خالصانه تمامی کارکنان قضایی و اداری سراسر استان که باید در مسیر اجرای عدالت و قانون از هر نوع آسیب مصون باشند.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×