» قضائی » مجلس در اصلاح عناوین مجرمانه به مراجع شبه قضایی یاری‌رسان دستگاه قضا باشد
قضائی

مجلس در اصلاح عناوین مجرمانه به مراجع شبه قضایی یاری‌رسان دستگاه قضا باشد

اردیبهشت 13, 1403 0

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: باید با هم افزایی در بخش‌های تقنینی، اجرایی و قضایی نسبت به رفع موانع اقدام شود و مجلس در کاهش عناوین مجرمانه و ارجاع دعوای ساده به مراجع شبه قضایی در حوزه تقنینی به مراجع قضایی یاری رسان باشد.

خبرگزاری میزان – ابوالفضل نیکوکار معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران در جلسه بررسی راهکار‌های رفع موانع حقوقی و قضایی در حوزه نشر کتاب در کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: رسیدگی به جرایم حوزه کتاب و نشر در دادسرا‌های فرهنگ و رسانه، کارکنان دولت، جرایم رایانه‌ای و مجتمع ارشاد با توجه به موضوع و عنوان مجرمانه به صورت تخصصی رسیدگی می‌شود.

وی افزود: دادسرا‌های تخصصی با حضور کارکنان قضایی دارای تحصیلات و تجارب مرتبط و آشنا با این حوزه‌ها نسبت به رسیدگی به پرونده‌های مطروحه، تصمیم بگیرند و سپس پرونده به شعبه دادگاه تخصصی در مجتمع‌های قضایی شهید قدوسی و کارکنان دولت ارسال می‌گردد و پیشنهاد می‌شود تا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه موضوعاتی که با خلاء تقنینی مواجه است، مراتب را جهت اصلاح قانون به مجلس شورای اسلامی اعلام کند و دستگاه قضایی نیز آمادگی حضور و همکاری در جلسات تخصصی را دارد.

نیکوکار در ادامه گفت: مجلس شورای اسلامی در اصلاح و کاهش عناوین مجرمانه و همچنین ارجاع دعاوی ساده به مراجع شبه قضایی در حوزه تقنینی باید به مراجع قضایی یاری کند.

 در پایان مقرر شد تا کارگروه تخصصی نسبت به بررسی راهکار‌های رفع موانع حقوقی و قضایی تشکیل شود.

معاونت پیشگیری از وقوع جرم داد گستری کل استان تهران با اشاره به افزایش ورودی پرونده‌ها به مراجع قضایی گفت: در آمار مقایسه‌ای سال ۱۴۰۲ با سال قبل ورودی پرونده قضایی به دادگاه‌های شهر تهران ۱۳ درصد افزایش یافته است.

وی در ادامه گفت: مسئولان دادسرا و دادگستری کل استان تهران و همکاران قضایی دلسوزانه و متعهدانه حتی روز‌های تعطیل در مراجع قضایی جهت رسیدگی به این گونه پرونده‌ها حضور دارند و تلاش دادگستری استان تهران، خدمت به مردم و بازکردن گره‌های حقوقی و قضایی آنان است. 

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×