» حوادث » کاهش بیش از ۶ درصدی تعداد جانباختگان در تصادفات
حوادث

کاهش بیش از ۶ درصدی تعداد جانباختگان در تصادفات

دی 26, 1402 0

سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا در قرارگاه کاهش تصادفات گفت: یکی از مأموریت‌های فراجا که به پلیس راهور سپرده شده است امر تردد و عبور و مرور و حمل نقل در محور‌های مواصلاتی است. مأموریت خطیری که هیچوقت نمی‌توانیم لحظه‌ای را با فراغ بال سپری کنیم.

او بیان کرد: کار پلیس راهور یک کار مستمر است و موفقیت در این عرصه به عنوان مجموعه‌ای که نظم در عبور و مرور و پیگیری از تصادفات را دارد مورد توجه است.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: سال ۱۴۰۲ با چالش شروع شد و در طرح نوروزی و در ۳ ماهه اول به دلایل مختلف افزایش بی رویه تصادفات را نسبت به سال قبل و نزدیک به ۱۵ درصد افزایش جانباختگان به نسبت مشابه سال قبل را داشتیم.

او ادامه داد: امروز این افزایش به کمتر از ۶ درصد رسیده است و استان‌هایی روند افزایشی شتابان و نگران کننده داشتند که امروز روند افزایشی کاملاً مهار شده است.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: بدون برنامه ریزی نمی‌توانیم در مأموریت‌ها موفق باشیم و در وهله اول باید یک شرایط مناسبی در درون سازمان ایجاد کنیم.

حسینی تصریح کرد: برای حل موضوع و مشکلات ما باید مشکلات را بشناسیم. مثلا وقتی پیام‌های ۱۹۷ را می‌خوانیم می‌بینیم که بسیاری از گلایه‌ها از عدم اقدام یا بی‌توجهی است. جامعه از ما انتظار یک اقدامی را دارد و وقتی آن را نمی‌بیند انتقاد می‌کند.

او گفت: این اقدام سبب ایجاد عزمی راسخ در سطح بدنه می‌شود و قطعا ماموریت‌ها با کیفیت بهتری انجام خواهد شد. پس از آن لازم است که نقاط ضعف و قوت خود را بشناسیم و تلاش کنیم که آسیب‌پذیری خود را کاهش دهیم.

او گفت: سهم پلیس راهور در حوزه تصادفات ۱۹ درصد است، اما ما الان با درصد و آمار کار نداریم بلکه باید تمام تلاشمان را برای کاهش تصادفات بکنیم. همچنین تاکید کردیم که تمام طرح‌ها در حوزه راهور باید دارای پیوست ترافیکی و کاهش تصادفات باشد.

رئیس پلیس راهور فراجا بیان کرد: به زودی پیش‌نویس این طرح آماده خواهد شد و بر اساس آن حوزه کنترل، پایش و نظارت را به شرکت‌های دانش‌بنیان واگذار خواهیم کرد.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×