» حوادث » راز و رمز اثر وجودی شهدا را دریابیم/ مردم از امتحان انتخابات سربلند و پیروز بیرون آمدند
حوادث

راز و رمز اثر وجودی شهدا را دریابیم/ مردم از امتحان انتخابات سربلند و پیروز بیرون آمدند

اسفند 20, 1402 0

سردار احمدرضا رادان در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان سرافراز عاشورایی شهید مهدی باکری و شهید حمید باکری”، اظهار داشت: اثر وجودی شهدا این است که عده‌ای با برگزاری یادواره‌های شهدا بر سر سفره آن‌ها شریک شوند، از شهیدان باکری تشکر می‌کنیم که اجازه دادند امشب مهمان سفره آن‌ها باشیم؛ این اثر وجودی شهداست.

وی با تاکید بر اینکه شهدا از یاد رفتنی نیستند، تصریح کرد: در ایام شعبانیه هستیم در حالیکه دهه فجر را پشت سر گذاشته و مردم از امتحان انتخابات سربلند و پیروز بیرون آمدند و بزودی وارد ماه مبارک رمضان می‌شویم.

سردار رادان اسفندماه را ماه عجیبی دانست ماهی که در دوران دفاع مقدس خلق حماسه‌هایی نظیر عملیات‌های خیبر، والفجر، بدر و کربلای ۵ را در آن داریم و افزود: در چنین ماهی به سوگ فرماندهان بزرگی مانند شهیدان؛ همت، خرازی، تجلایی، کریمی و شهدای عزیز باکری نشستیم، در مراسم شهدا از تشییع تا تکریم، خداوند احسن حال را برای دل مردم رقم می‌زند.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه جوانان در راهیان نور مشتاقانه سر و صورت خود را به خاکی می‌ستایند که شهدا بر روی آن‌ها قدم زدند، یادآور شد: شهدا همیشه جاودانه و زنده هستند و هرگزاز یاد‌ها نخواهند رفت؛ چراکه شهدا کربلایی و عاشورایی می‌شدند تا کربلا بیافرینند و عاشورا خلق کنند.

ارشدترین مقام انتظامی کشور، همه این‌ها را از برکات و اثر وجودی شهدا دانست و عنوان داشت: بعد از دهه‌ها همچنان به رمز و راز اینکه چرا این همه حماسه‌های بزرگ و شگرف باید در اسفند ماه رخ دهد نشان از اثر وجودی شهدای بزرگوار است.

وی با تاکید بر اینکه باید راز و رمز اثر وجودی شهدا را دریابیم تا در مسیر آنان به درستی گام برداریم، خاطر نشان کرد: زمانی که رزمندگان پا به عرصه انقلاب اسلامی می‌گذاشتند سه خصلت مهم را در خود زنده می‌کردند که سبب جاودانگی شهدا و پیشکسوتی رزمندگان می‌شد.

سردار رادان با اشاره به اینکه شهدا اول پذیرفتند که باید امت شوند، افزود: برای در مسیر امت قرار گرفتن نیاز به امام دارد پس بال دوم این قصه پر رمز و راز پیروی از امام بوده، امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) که چراغ راه و هدایتگر مسیر هستند و امام این امت امام پرور، مکتب خود را از راه سرخ ابا عبدالحسین (ع) یعنی همان مسیر آزادگی سرمشق گرفته اند.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور، اضافه کرد: چنین می‌شود وقتی که شهید باکری برادر خود را در جبهه می‌بیند نه تنها فرقی بین او با مابقی رزمندگان نمی‌گذارد بلکه وی را در عملیات‌های سخت‌تر قرار می‌دهد، حمید هم برادر خود را همچون رهبری می‌داند که بی، چون چرا از او پیروی می‌کند این است راز و رمز مکتب حسینی و عاشورایی که نتیجه آن انتخاب زیباترین و دلچسب‌ترین واژه برای فرمانده خود یعنی “آقا مهدی” می‌شود انگار عاشقانه “حمید”، از “آقا مهدی” که رهبری اش برای جلب رضای خداست، پیروی می‌کند و مکتب حسینی شکل می‌گیرد این است که شهیدان ما برای همیشه همیشه تاریخ، زنده و جاودانه می‌شوند و راز این دلدادگی جاودانگی آنان است.

فرمانده کل انتظامی کشور تصریح کرد: قله‌های سر به فلک کشیده غرب در برابر عزم و اراده و عظمت شهیدان باکری سر تسلیم خم کردند و نعره‌های عربده کش دشمن خسته از اراده راسخ چنین شهدایی می‌شود که خود را خدمتگزار ملت می‌دانند.

براساس گزارش پایگاه خبری پلیس، وی با بیان اینکه در قصه پر عشق و سینه سوز شهدای ما، ارتشی، بسیجی و سپاهی فرقی ندارد و همه برادروارانه در کنار یکدیگر درس می‌دهند و درس می‌گیرند، گفت: امروز هم با توجه به فتنه انگیزی‌های دشمنان قصه ادامه دارد و دشمن، همچنان دشمنی می‌کند، می‌خواهد همه حرم‌ها را در تسخیر خود دربیاورد؛ بنابراین رزمنده باید بپذیرد، امت باشد، امام داشته باشد و از مکتب حضرت اباعبدالله الحسین (ع) پیروی کند کسانیکه آرزو دارند رزمنده حرم و حریم باشند باید به این سه بعد به طور ویژه توجه کنند.

منبع: ایسنا 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×