» قضائی » ۷ هزار و ۹۸۲ مورد استعلام از طریق سامانه پنجره واحد زمین در استان یزد صورت گرفت
قضائی

۷ هزار و ۹۸۲ مورد استعلام از طریق سامانه پنجره واحد زمین در استان یزد صورت گرفت

فروردین 21, 1403 0

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: در سال گذشته ۷ هزار ۹۸۲ مورد استعلام از سامانه پنجره واحد زمین در استان یزد صورت گرفته است که ۵ هزار و ۷۷۴ مورد آن پاسخ داده شده است.

خبرگزاری میزان – محمدحسین رحیمی زاده از ۷ هزار ۹۸۲ مورد استعلام از سامانه پنجره واحد زمین در استان یزد خبر داد و گفت: این سامانه با هدف پیشگیری از تصرفات غیر قانونی و جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیر مجاز راه اندازی شده است و نهاد ها‌ی متولی مکلف هستند پاسخ به استعلامات را از طریق این سامانه با دقت و سرعت ارائه دهند.

وی تصریح کرد: باید نهاد‌های متولی نسبت به بارگزاری همه نقشه‌های خود در این سامانه اقدام کنند و هرگونه کم کاری در این زمینه تحت عنوان ترک فعل مدیران و تخلف سازمان مربوطه تلقی خواهد شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ از بین استعلام‌های صورت گرفته، ۱۴۵ مورد ارجاع شده به سازمان‌های متولی جهت بررسی که ۴۶ درصد از این استعلام ها، تخلف در امور اراضی محرز گردیده است.

وی سامانه پنجره واحد زمین را یک کار بین بخشی بین دولت و قوه قضاییه دانست و گفت: نهاد‌های متولی در امور اراضی به محض وصول گزارش از طریق این سامانه، مکلف به رصد موضوع هستند و باید در صورت احراز اقدامات غیر قانونی در این حوزه نسبت به دستورات قانونی و جلوگیری از تعدی و رفع تصرف اقدام کنند.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×