» قضائی » ۵ هزار پرونده توسط مشاوران دادگاه‌های اطفال و نوجوانان استان کرمان مشاوره شدند
قضائی

۵ هزار پرونده توسط مشاوران دادگاه‌های اطفال و نوجوانان استان کرمان مشاوره شدند

اسفند 17, 1402 0

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۴ هزارو ۹۰۰ پرونده توسط مشاورین دادگاه‌های اطفال و نوجوانان استان کرمان با محوریت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان مشاوره شده اند.

خبرگزاری میزان – سید مهدی قویدل با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون راهبری مشاوره اطفال و نوجوانان استان کرمان توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم انجام شده است، خاطر نشان کرد: بر این اساس اقداماتی همچون برگزاری جلسات و دوره‌های آموزشی و توجیهی، بازدید از عملکرد و فعالیت مشاورین، تشکیل بانک اطلاعات، انجام مکاتبه با حوزه‌های قضایی استان و … انجام شده است.

معاون قضایی دادگستری استان کرمان افزود: تعداد ۲۹ شعبه در سراسر استان فعال است که با حضور ۴۶ مشاور اطفال به دعاوی اطفال و نوجوانان رسیدگی می‌کنندو از ابتدای امسال تاکنون بر اساس بانک اطلاعاتی تهیه شده و مستندات موجود نیز در ۴ هزارو ۹۰۰ پرونده مشاوره‌ی اطفال ارائه شده است.

وی ضمن اشاره به اینکه در مرکز استان کرمان ۶ شعبه دادگاه اطفال و نوجوانان (یک شعبه کیفری یک – یک شعبه تجدیدنظر و ۴ شعبه کیفری ۲) فعالت دارند، گفت: با بهره گیری از حضور دایم ۴ مشاوره به ۱۶۰۰ پرونده اطفال در این شعب رسیدگی شده است.

قویدل در ادامه‌ی ارائه گزارش عملکرد مشاورین دادگاه‌های اطفال و نوجوانان استان کرمان، ادامه داد: طی ۱۲ ماهه امسال همچنین جلسات متعدد مشاوره و روانشناسی برای بزهکاران و والدین آن‌ها تشکیل و با حضور در جلسات و تکمیل پرونده‌های شخصیت بزهکاران نیز در جهت اصلاح رفتار‌های بزهکارانه و بازاجتماعی کردن آنان نظریه‌های مشورتی و پیشنهاد‌های جایگزین حبس به قضات دادگاه‌های اطفال ارائه داده اند.

وی یادآور شد: شهرستان سیرجان به لحاظ جمعیت بزرگترین شهرستان استان محسوب شده و دارای یک شعبه رسیدگی به جرائم اطفال و نوجوانان است که چهار مشاور نیز در این دادگاه همکاری می‌کنندکما اینکه در سال جاری به تعداد ۸۰۰ پرونده باموضوع مشاوره اطفال و نوجوانان رسیدگی کرده اند.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان به میزان رسیدگی مشاورین در شهرستان‌ها به جرایم اطفال و نوجوانان پرداخت و افزود: به طور میانگین سالانه نزدیک به ۵۰۰ پرونده در شهرستان رفسنجان، در شهرستان زرند سالانه به طور میانگین ۲۵۰ پرونده، در شهرستان بم ۲۲۰ پرونده برای اطفال تشکیل می‌شود و در این زمینه مشاوران برجسته و دارای سابقه بالا در حوزه اطفال و نوجوانان که از مشاوران مجرب می‌باشند نقش موثری در بازاجتماعی و اصلاح رفتار‌های بزهکارانه اطفال و نوجوانان دارند.

وی اضافه کرد: در سایر شهرستان‌های استان نیز که جمعیت پایین‌تر از ۵۰ هزار نفر دارند از جمله بافت، بردسیر، عنبرآباد، منوجان، رودبارجنوب، قلعه گنج، ریگانو راور و … نیز یک شعبه دادگاه اطفال فعال بوده و مشاوران مجرب که سابقه چندین سال همکاری با دادگستری را دارند نیز همکاری می‌کنند.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×