» قضائی » ۳۳۰ محکوم مالی با همت خیران و گذشت شاکیان در گلستان آزاد شدند/ ۲۳۰ مددجوی دیگر چشم به راه کمک‌های مردمی
قضائی

۳۳۰ محکوم مالی با همت خیران و گذشت شاکیان در گلستان آزاد شدند/ ۲۳۰ مددجوی دیگر چشم به راه کمک‌های مردمی

اسفند 17, 1402 0

رئیس کل دادگستری گلستان از آزادی ۳۲۰ مرد و ۱۰ زن که به علت محکومیت مالی در زندان بودند از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون خبر داد.

خبرگزاری میزان_ حیدر آسیابی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۲۰  مرد و ۱۰ زن که به علت ناتوانی در پرداخت بدهی یا دیه در زندان بودند با کمک‌های خیران و ستاد دیه استان و گذشت شاکیان آزاد شدند.

وی افزود: مجموع بدهی این افراد ۵۴۵ میلیارد تومان بود که با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف و مددکاران زندان، حدود نیمی از این طلب را شاکیان بزرگوارانه بخشیدند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان تصریح کرد: در همین راستا با درخواست اعسار ۲۸۶ میلیارد تومان نیز موافقت شد و محکومان بدهی خود را به صورت اقساطی به شاکیان می‌پردازند.

وی ادامه داد: ۱۱ میلیارد تومان از مبلغ مذکور نیز با کمک‌های ستاد دیه استان و خیران تامین شد.

آسیابی بیان کرد: ۲۴۰ محکوم مالی دیگر نیز به دلیل ناتوانی در پرداخت بدهی در زندان، چشم به راه کمک‌های مردمی برای آزادی هستند.

رئیس کل دادگستری گلستان از آغاز پویش کمک به آزادی این زندانیان خبر داد و گفت: این پویش از ابتدای اسفند ماه آغاز شده است و تا پایان فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد.

آسیابی افزود: جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد نیز، امسال در ۲ نوبت، طی ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

وی از دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی و حمایتی، اتاق بازرگانی، بنگاه‌های اقتصادی و صاحبان صنایع و کارخانجات برای مشارکت در این کار خیر دعوت کرد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان افزود: همه مردم می‌توانند برای مشارکت در این اقدام خیرخواهانه، کمک‌های نقدی خود را به حساب ستاد دیه استان واریز کنند.

در جلسه برنامه ریزی برای برگزاری گلریزان آزادی زندانیان از تلاش‌های ستاد دیه استان به علت پیشرو بودن استان در آزادی زندانیان غیرعمد در سطح کشور، قدردانی شد.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×