» قضائی » ۱۱۱ پرونده کثیر الشاکی در استان سمنان مختومه شد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
قضائی

۱۱۱ پرونده کثیر الشاکی در استان سمنان مختومه شد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

فروردین 20, 1403 0

⁦به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی دادگستری سمنان، محمد جعفر عبدالهی با اشاره به آمار عملکرد در پرونده‌های کثیرالشاکی و مُسن و معوق طی ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ گفت: ۱۱۱ فقره پرونده موسوم به کثیر الشاکی که دارای اصحاب بیش از ۵۰ نفر بوده مختومه شدند و ۳۴۶ فقره پرونده مُسن و معوق تا پایان بهمن ماه سال گذشته باقی مانده است.

وی بیان کرد: کاهش موجودی شعب، ساماندهی دو نرخ میانگین زمان رسیدگی و گردش پرونده‌ها و همچنین کاهش جمعیت کیفری از محورهای اصلی برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۲ بوده و اجرای کامل اهداف تعیین شده برنامه‌ها از مدیران قضائی سراسر استان پیگیری جدی و مطالبه می‌شد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان بیان کرد: در جلسات مختلفی که با مسئولان قضائی استان سمنان به صورت فصلی یا در دوره‌های متعدد برگزار می‌شد، اهمیت نظارت بر عملکرد شعب قضائی تشریح، تبیین و اهمیت سرعت عمل توأم با دقت و صحت در نتایج مورد تاکید و یادآوری قرار می‌گرفت.

عبدالهی افزود: میزان اثربخشی تدابیر و روند کاهشی موجودی شعب را مورد ارزیابی قرار داده تا با جمیع ظرفیت‌های قانونی، تعیین تکلیف قانونی پرونده‌های موسوم به کثیر الشاکی، معوق و مُسن در وضعیت مطلوب قرار گیرد.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×