» قضائی » واکنش‌ها به بازگشت اموال بابک زنجانی به کشور با اقدامات دستگاه قضایی
قضائی

واکنش‌ها به بازگشت اموال بابک زنجانی به کشور با اقدامات دستگاه قضایی

اسفند 4, 1402 0

ذبیح‌اله سلمانی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد با حضور در غرفه خبرگزاری میزان در نمایشگاه رسانه‌ایران در گفت‌وگو با این خبرگزاری اظهار کرد: عصر حاضر، عصر سلطه رسانه و ارتباطات است و رسانه‌ها با تاروپود زندگی ما عجین شده‌اند. 

وی در ادامه افزود: در حوزه فرهنگ‌سازی رسانه‌ها گام‌های بلندتری برداشته‌اند و به‌عنوان یکی از عوامل اصلی اصلاح یا افساد جامعه تلقی می‌شوند.

سلمانی با اشاره به نقش رسانه‌ها در مبارزه با فساد اعلام کرد: رسانه‌ها به‌عنوان رکن چهارم دموکراسی تلقی می‌شوند که می‌توانند نقش موثری در اصلاح جامعه داشته باشند. 

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد در ادامه با اشاره به عملکرد رئیس قوه قضاییه در مبارزه با فساد گفت: رئیس قوه قضاییه برخورد قاطع‌ای در مبارزه با فساد دارد و خط قرمز نظام را کاملا رعایت می‌کنند و ما شاهد انجام اقدامات بسیار خوبی در این زمینه هستیم. 

وی درباره استرداد اموال بابک زنجانی در پی دستور رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: بازگشت اموال این متهم به‌صورت ارزی انجام شده و ما شاهد عملکرد خوب قوه قضاییه در این زمینه هستیم. 

مقابله با فساد نیاز به اصلاح نظام اداری دارد

سلمانی در ادامه تاکید کرد: زمانی که صحبت از مقابله با فساد می‌شود باید زمینه‌سازی و بسترسازی برای اصلاح نظام اداری را در نظر گرفت.

به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد، زمانی که یک مسئول ببیند و مشاهده کند که مقابله با فساد با قاطعیت در حال انجام است سعی می‌کند امور خود را از مسیر قانونی انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه قاطعیت در برخورد با فساد موجب خوش‌بینی مردم به نظام خواهد شد، گفت: در این شرایط مردم بیشتر اعتماد می‌کنند و این سرمایه اجتماعی حفظ و تقویت خواهد شد و جایگاه اصلی خود را پیدا می‌کند. 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×