» قضائی » هزارو ۸۱۰ نفر زندانی توسط قضات استان ایلام در سال ۱۴۰۲ ملاقات شدند/۶۵ نفراز زندانیان آزاد و به ۵ هزارو ۳۸ نفر مرخصی اعطا شد
قضائی

هزارو ۸۱۰ نفر زندانی توسط قضات استان ایلام در سال ۱۴۰۲ ملاقات شدند/۶۵ نفراز زندانیان آزاد و به ۵ هزارو ۳۸ نفر مرخصی اعطا شد

فروردین 20, 1403 0

رئیس کل دادگستری استان ایلام از رسیدگی به درخواست‌های ۱ هزارو ۸۱۰ نفر زندانی در ملاقات با قضات استان خبر داد.

عمران علی‌محمدی رئیس کل دادگستری استان ایلام در گفت‌وگو با میزان، اظهار کرد:در سال ۱۴۰۲، ۵۱۲ مورد بازدید از زندان توسط قضات انجام شده است که در این بازدید‌ها ۱ هزارو ۸۱۰ نفر زندانی ملاقات و درخواست‌های آن‌ها استماع شد و ۶۵ نفراز زندانیان در نتیجه بازدید قضات از زندان‌ها آزاد شدند و به ۵ هزارو ۳۸ نفر مرخصی اعطا شده است.

۹۲ مورد ارفاقات قانونی در نتیجه بازدید قضات از زندان اعمال شد

رئیس کل دادگستری استان ایلام بیان کرد: در نتیجه بازدید قضات از زندان با اشتغال ۲۵ نفر از زندانیان موافقت و ۹۲ مورد ارفاقات قانونی اعمال شد.

۴۶۰ وی ادامه داد: مورد دادرسی های الکترونیک برای زندانیان انجام شد و ۵۰ نفر از زندانیان با استفاده از پابند الکترونیک آزاد شدند. ۵۱ نفر زندانیان از آموزش و حرفه آموزی بهره‌مند و ۶۵ خانواده مددجو نیز تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان قرار گرفتند.

۸۱ نفر از مددجویان در کارگاه‌ها و ۸۲ نفر به صورت نشسته مشغول به کارند

رئیس کل دادگستری استان ایلام بیان کرد: ۸۱ نفر از مددجویان در کارگاه‌های زندان، ۶۷ نفر به صورت اعزام به کار و ۸۲ نفر به صورت اشتغال نشسته در زندان مشغول به کارند و بسته به نوع تخصص حقوق دریافت می‌کنند.

علی محمدی اظهار کرد: در خصوص پرونده‌های معوق و مسن چندین جلسه با حضور مسولین حوزه‌های قضایی استان برگزار ودستورات لازم جهت رسیدگی صادر شده است و همچنین در بازدید‌ها و بازرسی‌های هفته‌ای رئیس کل و هیئت همراه وضعیت پرونده‌های معوق ومسن مورد رسیدگی قرار می‌گیرد. علاوه برآن نظارت میدانی، نظارت سیستمی به صورت ماهانه انجام و با حوزه‌های قضایی مکاتبه و موارد لازم تاکید می‌شود؛ که نتیجه این اقدامات کسب رتبه اول کشوری از حیث پایین‌ترین موجودی پرونده‌های معوق و مسن در سراسر کشور برای استان بدست آمده است.

۲۱ هکتار از اراضی زراعی و باغی در سال ۱۴۰۲ رفع تصرف شد

وی اظهار کرد: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زراعی و باغی در سال جاری ۱۴۰۲ طی چند مرحله و با حضور نمایندگان دادستان در حوزه‌های قضایی استان نسب به قلع و قمع ۸۹ مورد تغییر کاربری غیر مجاز اقدام شده که طی این عملیات جمعا مساحت ۲۱ هکتار از اراضی زراعی و باغی رفع تصرف و به وضعیت قبل اعاده شده است.

رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: در راستای حفظ حقوق شهروندی و کرامت انسانی رئیس کل دادگستری و مسئولین قضایی استان ضمن پذیرش تقاضای تعداد ۱۰۴۱۲ نفر ازمراجعین در روز‌های دو شنبه هر هفته با ارباب رجوع ملاقات چهره به چهره داشته و مشکلات و تقاضای انان بررسی و دستورات لازم به شعب و سایر واحد‌های قضایی صادر کرده و علاوه بر این سایر ایام هفته پاسخگوی تقاضا‌های مردمی بوده و موضوعات مهم به صورت مستمر رصد می کند. در سال ۱۴۰۲ به مناسبت‌های مختلف تعداد چهار مورد میز خدمت درنماز جمعه؛ و بیش از ۱۲ مورد در مساجد، میز خدمت قضایی برگزار شده است.

علی محمدی درباره اقدامات صورت گرفته در خصوص رفع مسائل مربوط به شرکت شهرک‌های صنعتی استان ایلام در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد:مسائل مربوط به شهرک های صنعتی در استان در طول سال ۱۴۰۲ در جلسات و بازدید‌های صورت گرفته از شهرک های صنعتی مورد توجه دستگاه قضایی استان بوده و همچنین در جلسات نشست مشترک رئیس کل دادگستری استان و مدیریت شرکت شهرک های صنعتی در تاریخ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ مورد توجه واقع شده است.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×