» حوادث » لزوم حفظ و استفاده از سربازان نخبه بعد از پایان خدمت – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
حوادث

لزوم حفظ و استفاده از سربازان نخبه بعد از پایان خدمت – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

دی 18, 1402 0

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سرتیپ دوم پاسدار موسی کمالی مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در اولین نمایشگاه دستاوردهای برتر سربازان فناور و نخبه در شرکت‌های دانش بنیان که امروز ۱۴ دی ماه برگزار شد با بیان اینکه سرباز یعنی تولید امنیت، نشاط و خلاقیت اظهار کرد: سربازان ما امنیت، نشاط و خلاقیت را به نیروهای مسلح تزریق می‌کنند و از ابتدای انقلاب بیش از ۲۰ میلیون جوان در کسوت خدمت مقدس سربازی خدمت کرده‌اند.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح افزود: سربازان از عزت و استقلال و تمامیت ارضی کشور دفاع می‌کنند. سربازان با ابتکار خلاقیت خود به نیروهای مسلح خدمت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سربازانی داریم که در مراکز تحقیقاتی و … نیروهای مسلح حضور دارند گفت: بخش کوچکی از تلاش سربازان در این نمایشگاه وجود دارد و ما حیات و نشاط را در این نمایشگاه دیدیم.

سردار کمالی تاکید کرد: جوانان با همت بالای خود نشان داده‌اند که در مقابل تحریم دشمن ایستاده‌اند و مرزهای محدودیتی که دشمن به دور کشور کشیده را می‌شکنند و پرچم مقدس جمهوری ایران را در حوزه علم و فناوری به اهتزاز درآورده‌اند.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح افزود: جوانان عزیز ما در کسوت سربازی منشأ خیر هستند.

وی گفت: موضوع اشتغال و مهارت بسیار مهم است، بالغ بر ۹۸ درصد سربازان فعال در حوزه دانش بنیان بعد از پایان خدمت نیز در کشور حضور داشته‌اند.

سردار کمالی بیان کرد: باید محیط و بستری فراهم کرد تا جوانان در کشور بمانند و از ظرفیت آن‌ها در داخل کشور خود استفاده کنیم؛ نیروهای مسلح بستر خوبی است تا جوانان به خلاقیت و رشد امید داشته باشند.

وی با اشاره به لزوم مهارت آموزی سربازان در کشور افزود: قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در راستای تقویت و مهارت افزایی جوانان تلاش دارند و ما در ۶ سال اخیر به بیش از ۴۰۰ هزار جوان مدرک فنی و حرفه‌ای و۳۰۰ هزار جوان سرباز نیز مدرک تخصصی کشاورزی از سازمان جهاد کشاورزی داده‌ایم.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: پرچم‌سربازی همیشه در ایران بالا است و جوانان در راستای توسعه کشور خود تلاش می‌کنند.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×