» حوادث » تعامل بین سیستم‌های قضایی و انتظامی در هیچ دوره‌ای اینچنین نبوده است
حوادث

تعامل بین سیستم‌های قضایی و انتظامی در هیچ دوره‌ای اینچنین نبوده است

فروردین 18, 1403 0

سخنگوی پلیس با اشاره به حسن همکاری بین دستگاه قضا و نیروی انتظامی، گفت: همکاری بین سیستم‌های قضایی و انتظامی در هیچ دوره‌ای این چنین نبوده است

خبرگزاری میزان – سردار سعید منتظرالمهدی در جریان بازدید از غرفه خبرگزاری میزان با بیان اینکه یکی از مهمترین اموری که توسط پلیس به‌ویژه طی یک‌سال اخیر پیگیری می‌شود بحث استرداد مجرمین است، گفت: به طبع پیگیری این مورد سازوکار‌ها و مقدمات خاص خود را دارد. ابتدا لازم است شکایت ثبت شده و سپس پلیس فراجا با دریافت دستور قضایی از طریق پلیس اینترپل  اعلان قرمز گرفته و کشور‌های مرتبط با سازمان اینترپل جهانی  با دریافت این اعلان قرمز با همکاری پلیس بین‌الملل فراجا پس از شناسایی اقدام به دستگیری و استرداد فرد مذکور خواهند کرد.  

وی با اشاره به پرونده «کوروش کمپانی» تصریح کرد: مطابق روال منتظر ثبت شکایت و اعلام به پلیس اینترپل هستیم.
 
این مقام مسئول تاکید کرد: آنچه پلیس باید انجام دهد در کمترین مدت زمان ممکن انجام خواهد شد.  

منتظرالمهدی، افزود: ارتباطاتی که پلیس طی سال‌های اخیر با پلیس دیگر کشور‌ها برقرار کرده است و اعتبار پلیس ایران بین کشور‌های همسایه در امر استرداد مجرمین فراری بسیار کمک کننده خواهد بود. ما نیز در سایه همین  تعامل و همکاری‌ها کار را پیش خواهیم برد.

سخنگوی پلیس فراجا در خاتمه اظهاراتش با اشاره به تجربه همکاری در دو دوره مختلف با قوه قضاییه، گفت: به سبب و طبیعت کار ما ارتباطی صمیمی بین پلیس و قوه‌قضاییه وجود دارد. به جرات می‌توان گفت در هیچ دوره‌ای سیستم‌های قضایی و انتظامی این میزان صمیمی نبوده‌اند و به همین دلیل از همکاران و دوستانمان در دستگاه قضا تشکر می‌کنیم.  

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×