» قضائی » دفتر وکلا باید پایگاهی برای ایجاد صلح و سازش باشد
قضائی

دفتر وکلا باید پایگاهی برای ایجاد صلح و سازش باشد

بهمن 9, 1402 0

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به ورود ۲۶۴ هزار پرونده طی یک سال جاری به دستگاه قضا استان گفت: دفتر وکلا در ابتدای مراجعه طرفین باید پایگاهی برای ایجاد صلح و سازش باشد.

خبرگزاری میزان – غلامعلی دهشیری در آیین تحلیف ۱۱۰ نفر از کارآموزان کانون وکلای دادگستری استان گفت: حرفه وکالت در گام نخست یک شان و منزلت اجتماعی است و نباید هدف در این حرفه تنها کسب درآمد باشد.

وی از قاضی به عنوان مظهر عدالت در جامعه یاد کرد و افزود: شما وکلا در کنار قضات قرار می‌گیرد لذا آثار و شئون قضاوت از یک سو و آفات آن از سوی دیگر بر شما نیز حاکم می‌شود.

دهشیری با اشاره به روایتی از امام صادق علیه السلام، تامین امنیت، عدالت و رفاه مردم را از وظایف حکومت اعلام کرد و اظهارداشت: در تحقق همه این موارد دستگاه قضایی نقش دارد و شما وکلا در کنار دستگاه قضا باید نقش آفرین باشید.

وی با بیان اینکه آیین تحلیف روز مهمی برای وکلا است تصریح کرد: امروز کارآموزی شما پایان می‌یابد و با ادای سوگند به عرصه کار و خدمت وارد می‌شوید.

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به آداب حاکم برای مراسم تحلیف وکالت گفت: پوشیدن لباس مخصوص و ادای سوگند که در برخی از رشته‌های خاص نیز همچون پزشکی، قضاوت و … مرسوم است نشان از شان و منزلت این جایگاه است.

دهشیری تصریح کرد: متن سوگند نامه معرفی کننده شان و جایگاه وکالت و باید و نباید‌ها در این متن کاملا مشهود است و شما از امروز باید خود را ملزم به آن بدانید.

وی اضافه کرد: شرافت، گوهر وجودی و مهمترین سرمایه ارزشمند هر انسان است که شما از امروز آن را وثیقه‌ی سوگند خود قرار خواهید داد تا به تحقق عدالت در جامعه کمک کنید.

دهشیری با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: اگر به دنبال اقتدار و امنیت ملی هستیم باید شاهد رقابت قوی و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات اسفند ماه سال جاری باشیم.

وی با بیان اینکه شما به عنوان نخبگان جامعه باید در حوزه انتخابات و تشویق به مشارکت پیش قدم باشید افزود: مجلس قوی مقدمه‌ای بر وضع قوانین قوی بر جامعه خواهد بود و قطعا ثمره چنین مجلسی رشد و پیشرفت کشور است.

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: ما هم معتقد به استقلال کانون وکلا هستیم، اما منکر نظارت هم نیستیم چرا که نظارت پیش نیاز رشد و بالندگی هر مجموعه است.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×