» قضائی » خیرین استان ۱۰۴ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان کمک کردند
قضائی

خیرین استان ۱۰۴ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان کمک کردند

اردیبهشت 1, 1403 0

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: خیرین سراسر استان با برپایی جشن گلریزان، بیش از ۱۰۴ میلیارد تومان به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد کمک کردند.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین اسداله جعفری گفت:همزمان با ایام ماه پر خیر و برکت رمضان و طبق سنت همه ساله، خیرین در تمامی شهر‌های استان اصفهان با برپایی جشن‌های گلریزان زمینه آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را مهیا کردند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان  افزود: یکی از حسنات و کار‌های بسیار با برکت که از اول انقلاب پایه ریزی شده و تا به امروز نور افشانی می‌کند و برکات زیادی داشته است جشن گلریزان است.

 وی در ادامه پیرامون نحوه شکل گیری این ستاد گفت:موسس و بنیانگذار این تشکیلات مهم شهید والامقام لاجوردی بوده که هم جشن گلریزان و هم ستاد مردمی دیه را پایه ریزی و ایجاد کرد که در طول سال این جشن‌ها برگزار می‌شود، اما بهار آن در ماه مبارک رمضان است و مردم و نیکوکاران زمینه آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را مهیا می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری در ادامه در زمینه برگزاری جشن‌های گلریزان در سال جاری و گذشته عنوان کرد: امسال تمامی شهر‌های استان طی ده روز با برگزاری جشن‌های گلریزان و همچنین هشت شب نیز در سالن اجتماعات زندان مرکزی این سنت حسنه را بجا آوردند که بار دیگر استان اصفهان در این زمینه با اختلاف بسیار زیاد رتبه اول کشوری را کسب کرده است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان درباره کمک‌های مردمی در سال گذشته خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ کل تعهد خیرین ۸۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده که از این تعهدات مبلغ ۳۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن وصول و بحساب ستاد دیه واریز شده است و در سال جاری نیز مبلغ تعهدات ۱۰۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بوده که تا کنون بیش از ۵۰ درصد آن وصول شده و نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد رشد داشته است.

برگزاری اولین نشست شورای مدیران قضایی دادگستری اصفهان

اولین نشست شورای مدیران قضایی دادگستری اصفهان در سال ۱۴۰۳، برگزار شد. این نشست با حضور روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی، معاونان ستادی رئیس کل و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین اسداله جعفری هدف از برگزاری این نشست را ایجاد هماهنگی و انسجام مدیران قضایی استان در راستای اجرای سند تحول قضایی عنوان کرد.

انتهای پیام/ 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×