» قضائی » حمایت و حفظ حقوق کودکان زیر ۱۸ سال ضرورت دارد
قضائی

حمایت و حفظ حقوق کودکان زیر ۱۸ سال ضرورت دارد

بهمن 13, 1402 0

معاون وزیر دادگستری بر ضرورت حمایت از کودکان زیر ۱۸ سال در کشور تاکید کرد و گفت: باید حقوق و حمایت از آن‌ها مدنظر قرار گرفته شود. 

خبرگزاری میزان- کارگاه ۲ روزه نظام حمایت از اطفال و نوجوانان ویژه قضات خانواده و اطفال و نوجوانان امروز (۹ بهمن) با حضور امین‌حسین رحیمی وزیر دادگستری، کاظمی معاون وزیر و دبیر مرجع ملی حقوق کودک، علیزاده قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، مهدی جوهری، مدیر کل جدید آموزش معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه برگزار شد. 

کاظمی در این نشست با بیان اینکه کودکی یک دوره سنی است، اظهار کرد: در کشور با ۲۵ میلیون کودک زیر ۱۸ سال مواجه هستیم که باید حقوق و حمایت از ان‌ها مدنظر قرار گرفته شود. 

وی افزود: از یک منظر هم کودکی، وضعیتی روحی است که در همه انسان‌ها با آن مواجه هستیم چرا که بعدی از شخصیت همه بزرگسالان، کودک است. شخصیت کودکی بعد از ۱۸ سال از بین نمی‌رود و منبع بسیاری از تصمیمات و اقدامات افراد در آینده است. 

دبیر مرجع ملی حقوق ملی کودک بیان کرد: برای تصمیم سازان و تصمیم گیران کشور مهم است که افراد، کودک درون با نشاطی داشته باشند و در اموزه‌های دینی نیز توجه ویژه‌ای به کودکان شده است. بکی از از موضوعاتی که پیامبر اسلام نیز به آن، توجه داشته کودکانه برخورد کردن با کودکان بوده است. 

وی با اییان اینکه مدل برگزاری این کارگاه با کارگاه‌ها و دوره‌های اموزشی فبلی متفاوت است، عنوان کرد: در این کارگاه جنبه بازی و رقابت در اموزش حقوق کودک دیده شده است. چراکه انجام بازی، کودکان را به سمت جلو حرکت می‌دهد. در حق کودکان به بازی تاکید می‌کنیم چراکه به آن‌ها در محک زدن نقش ها، کمک کرده و به آن‌ها چگونگی حضور موفق در موقعیت‌های مختلف اجتماع را نشان می‌دهد و در عین حال باعث شادکامی و اخلاق نیکوی این اینده سازان در جامعه می‌شود. 

کاظمی تاکید کرد: این دوره آموزشی، برای آموزش نحوه مداخله قضایی درباره کودکان با تاکید بر رویکرد حمایتی بجای رویکرد پیشگیری و تاکید بر رویکرد پیشگیری بجای برخورد‌های قضایی تاکید دارد. 

وی افزود: تبیین حقوق کودکان و نیز بررسی قوانین داخلی و همچنین قوانین و اسناد بین المللی درباره کودکان و نوجوانان همچنین افزایش مهارت در رسیدگی قضایی به وضعیت کودکان از اهداف برگزاری این کارگاه است. 

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×