» حوادث » جزییات دستگیری و استرداد متهم کلاهبرداری ۲ هزار و ۲۰۰ میلیاردی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
حوادث

جزییات دستگیری و استرداد متهم کلاهبرداری ۲ هزار و ۲۰۰ میلیاردی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

دی 23, 1402 0

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار مجید کریمی اظهار داشت: متهمی با ادعای خرید قانونی ارز دیجیتال اقدام به راه اندازی یک سایت جعلی کرده و از همین روش مبلغ ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از هموطنان کلاهبرداری کرده است.

وی در ادامه بیان داشت: بر اساس اعلام مراجع قضائی مبنی بر متواری شدن نامبرده به خارج از کشور، موضوع شناسایی، دستگیری و استرداد وی در دستور کار مأموران پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

این مقام انتظامی در تکمیل این خبر افزود: در پی تحقیقات پلیسی و اطلاعاتی صورت گرفته، این مجرم پس از کلاهبرداری به صورت غیر قانونی اقدام به ترک کشور کرده و به یکی از کشورهای منطقه متواری می‌شود.

سردار کریمی اظهار داشت: پلیس بین‌الملل با استفاده از ظرفیت‌های سازمان اینترپل و هماهنگی‌های لازم با مراجع مربوطه داخلی و خارجی، علیه وی اعلان قرمز صادر کرد که متعاقباً متهم را در کشور محل اختفا ردیابی، شناسایی و نهایتاً دستگیر کردند.

این مقام انتظامی ضمن اشاره به اتهام کلاهبرداری و پول‌شویی از طریق سه سایت جعلی متهم تصریح کرد: با پیگیری‌های فنی و ردیابی بین‌المللی، مشخص شد، وی چندی قبل از طریق یکی از مرزهای هوایی آن کشور را به یکی از کشورهای دیگر همسایه ترک کرده است.

وی در ادامه افزود: اخیراً در نشست سازمان اینترپل استرداد و اخراج متهمین ایرانی مقیم کشور موصوف از رئیس سازمان اینترپل پیگیری شد که این موضوع توسط مسئولان پلیس آن کشور مورد استقبال قرار گرفت و این استرداد ثمره همکاری بین‌المللی دو کشور است.

کریمی در پایان ضمن اشاره به تلاش پلیس بین‌الملل فراجا، در ردیابی، شناسایی و دستگیری این مجرمان و همچنین انعکاس تحت تعقیب بودن آنان به مرزهای ورودی کشور خاطرنشان کرد: متهم امروز توسط مأموران پلیس بین‌الملل فراجا، مسترد و در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×