» قضائی » افزایش قیمت تاکسی‌های اینترنتی بعد از حذف گزینه عجله دارم تخلف است/ انجام بیش از ۱۰۱ هزار بازرسی از واحد‌های صنفی
قضائی

افزایش قیمت تاکسی‌های اینترنتی بعد از حذف گزینه عجله دارم تخلف است/ انجام بیش از ۱۰۱ هزار بازرسی از واحد‌های صنفی

اردیبهشت 1, 1403 0

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت:در طرح مشترک نوروز و رمضان ۱۰ هزار و ۹۰۳ واحد گشت و ۱۰۱ هزار و ۶۶۶ بازرسی از واحدهای صنفی انجام شد.

خبرگزاری میزان – محمد علی اسفنانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در نخستین نشست خبری خود در سال ۱۴۰۳ که با جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: هر ساله طرح ویژه نظارت بر بازار در ایام نوروز را اجرا می‌کنیم که این طرح در سالجاری با گشت‌های ضیافت ماه مبارک رمضان تلفیق شد.

وی در مورد گزارش آمار عملکرد واحد‌های گشت مشترک در طرح نظارت از تاریخ ۱۵ اسفند تا ۲۱ فروردین ماه و همزمان با ماه مبارک رمضان گفت: در این مدت ۱۰ هزار و ۹۰۳ واحد گشت و ۱۰۱ هزار و ۶۶۶ بازرسی انجام شد.

اسفنانی تعداد واحد‌های دارای تخلف را ۳۰ هزار و ۵۲۳ مورد عنوان کرد و گفت: ۷۱ هزار و ۱۴۳ واحد بدون تخلف شناسایی شد، همچنین ۲۴ هزار و ۱۷۰ پرونده متشکله در این زمینه تشکیل و همچنین هزار و ۴۳۱ پلمب همراه با نصب پارچه انجام شد.

وی درباره آمار عملکرد شعب بدوی در طرح نظارتی در مورد پرونده‌های وارده در حوزه کالا و خدمات، میزان پرونده‌های وارده را ۳۶ هزار و ۸۰۸ فقره دانست و گفت: میزان پرونده‌های مختومه در این زمینه ۲۱ هزار و ۱۳۹ مورد بوده است. در حوزه بهداشت هزار و ۵۶۹ پرونده وارده و ۸۰۵ پرونده مختومه شده است. 

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در مورد پرونده‌های قاچاق نیز گفت: میزان پرونده‌های وارده ۱۰۳ مورد و میزان پرونده مختومه ۳۱ مورد در این زمینه بوده است.

اسفنانی آمار پرونده‌های وارده به سازمان به تفکیک تخلف کالا و خدمات در حوزه گرانفروشی ۹ هزار و ۸۴۹ مورد و در حوزه عدم درج قیمت ۱۶ هزار و ۶۳۷ مورد و احتکار ۱۱ مورد و همچنین سایر تخلفات ۱۰ هزار و ۳۱۳ مورد اعلام کرد.

وی در مورد آمار اجرای احکام در طرح نظارتی گفت: پرونده‌های وارده ۹ هزار و ۳۲۱ مورد و مختومه ۸ هزار و ۴۳۲ مورده بوده است.

وی در مورد موفقیت این سازمان در زمینه انجام وظایف گفت: برابر تشکیلات خود حدود ۷ هزار و ۷۵۰ نیرو باید داشته باشیم که متاسفانه به دلایلی تا امروز این نیرو تامین نشده است و در حال حاضر این سازمان با یک سوم نیروی مورد نیاز به فعالیت می‌پردازد و این کمبود را با تلاش مضاعف توانسته این تا حدی جبران کنیم. مکاتبات با دولت انجام و قول‌هایی برای صدور مجوز و تکمیل نیرو در سال جاری داده شده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در مورد اقدامات سازمان تعزیرات در حوزه مبارزه با گران‌فروشی تاکسی‌های اینترنتی پس از حذف گزینه عجله دارم، گفت: پس از مقاومت‌ها در نهایت این شرکت‌ها تمکین و این گزینه را حذف کردند، اگر افزایش قیمتی در این حوزه باشد گران‌فروشی است و پرونده تشکیل و حکم صادر می‌شود.

اسفنانی گفت: مدافعان  این گزینه گفتند متضررین در این زمینه رانندگان هستند زیرا حدود ۱۵ درصد حق کمیسیون پرداخت می‌کنند، اگر این شرکت‌ها نگران حق و حقوق رانندگان هستند توضیح دهند این میزان دریافت کمیسیون بر چه مبنایی است واین میزان دریافت حق کمیسیون از رانندگان را کم کنند، هر چند مشخص شده در برخی شهرستان‌ها این رقم تا بیست درصد نیز دریافت می‌شود. 

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در مورد عدم عملکرد خودروساز‌ها به تعهداتشان گفت: موضوع عدم انجام تعهد توسط خودروسازان از حیطه کار سازمان تعزیرات خارج شده و به طور مستقیم توسط قوه قضاییه پیگیری می‌شود و متقاضیان باید با شکایت در دادگاه پیگیری کنند. البته سال گذشته در موضوع عدم عمل به تعهد شرکت‌های فروش خودرو ۳۰ هزار پرونده تشکیل شده است.

اسفنانی همچنین به موضوع انتقال وظایف این نهاد به سازمان صمت نیز پاسخ داد که هیچ تکلیف و مسئولیتی از تعزیرات به نهاد دیگری منتقل نشده است و روند رسیدگی همانند گذشته است و وظیفه‌ای منتقل نشده است.

با عدم توزیع کالا توسط پلتفرم‌های فروش برخورد می‌شود

وی در پاسخ به سوال خبرگزاری میزان در مورد اینکه برخی از پلتفرم‌های فروش طی دو روز گذشته برخی کالا‌ها را ناموجود اعلام کرده‌اند، گفت: اگر کالا موجود باشد و عرضه نکنند تخلف آن‌ها تحت عنوان امتناع از عرضه کالا ثبت و رسیدگی می‌شود.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در مورد نحوه رسیدگی به این شکایات با بازرسی از انبار‌های این پلتفرم‌ها گفت: کالا‌های موجود این پلتفرم‌ها در سامانه جامع انبار‌ها باید ثبت باشد چرا که اگر میزان کالا‌های موجود درج نشده باشد، تخلف دیگری است که به آن رسیدگی می‌شود.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×