» قضائی » ۴۵ پرونده در کمیسیون حقوق شهروندی دادگستری خوزستان رسیدگی شد
قضائی

۴۵ پرونده در کمیسیون حقوق شهروندی دادگستری خوزستان رسیدگی شد

فروردین 30, 1403 0

معاون قضایی و دبیر هیئت نظارت و حفظ حقوق شهروندی دادگستری کل استان خوزستان از رسیدگی به ۴۵ پرونده توسط این هیئت در سال گذشته خبر داد.

 خبرگزاری میزان-حجت الاسلام والمسلمین سید علی موسوی ده‌موردی معاون قضایی و دبیر هیئت نظارت و حفظ حقوق شهروندی دادگستری کل استان خوزستان با تاکید بر حفظ کرامت انسانی و تعامل صحیح در روند رسیدگی به پرونده‌های حقوق شهروندی، از رسیدگی به ۴۵ پرونده توسط این هیئت در سال گذشته خبر داد و گفت:شیوه احضار، بازجویی، تحقیق، ورود به حریم خصوصی افراد به‌وسیله ضابطان یا خود دادسرا در موارد لزوم، تعامل میان دادسرا و دادگاه، همگی مسائلی است که باید در چارچوب قانون انجام شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۹۰ بازرسی از مراجع چهارگانه صورت گرفته است، گفت: توجه دادن به قانون حقوق شهروندی و بحث نظارت بر مراجع چهارگانه که شامل دادگاه‌ها، دادسراها، کلانتری‌ها، زندان‌هاست یکی از تکالیف مهم این شوراست و با شناسایی مشکلات و چالش‌ها، نواقص مرتفع و روند کار بهبود می‌یابد.

حجت الاسلام والمسلمین  موسوی ده‌موردی افزود: سال گذشته، ۱۹ پرونده به دبیرخانه نظارت و حفظ حقوق شهروندی استان خوزستان واصل شده است و این پرونده‌ها با بهره‌گیری از قوانین و مقررات حقوق شهروندی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با دقت نظر و سرعت توسط اعضای این هیئت رسیدگی می‌شود. ضمن اینکه در این مدت به ۵۰ درخواست تلفنی و حضوری نیز پاسخ‌گویی شد.

دبیر هیئت نظارت و حفظ حقوق شهروندی از رئیس کل دادگستری استان، دادستان مرکز استان، معاون قضایی و مدیریت حقوق شهروندی، معاون قضایی نظارت بر دادسراها، بازرس ویژه سازمان بازرسی، دادستان نظامی سازمان قضایی استان، مستشار دادگاه تجدیدنظر، معاون دادستان مرکز استان تشکیل شده است.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×