» جامعه » چمران: تندیس دختر کاپشن صورتی در تهران ساخته می شود
جامعه

چمران: تندیس دختر کاپشن صورتی در تهران ساخته می شود

دی 22, 1402 0

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران امروز 19 دی 1402، در حاشیه جلسه علنی شورای شهر در جمع خبرنگاران در خصوص ورود موتورسیکلت‌های برقی، گفت: در بودجه سال جاری شورا 700 میلیارد تومان برای خرید موتورسیکلت برقی اختصاص داد.

وی ادامه داد: برای شارژ موتورسیکلت‌‌های برقی مشکلی وجود ندارد و کسانی که این موتورها را دارند، می‌توانند در منازل خود نسبت به شارژ اقدام کنند البته باید زیرساخت‌ها هم در شهر فراهم شود.

چمران با بیان اینکه امیدواریم کارخانجات موتورسیکلت به سمت انبوه‌سازی در حوزه موتور برقی گام بردارند، گفت: با این کار می‌توانیم شاهد توسعه موتورسیکلت‌های برقی  در شهر باشیم.

 رئیس شورای شهر تهران در بخش دیگر سخنانش به ساختمان‌های ناایمن شهر اشاره کرد و گفت: با همکاری دادستانی ساختمان‌ها شناسایی شده و البته برخی مالکان اقدام به ایمن‌سازی کرده و  تعداد ساختمان‌های ناایمن در شهر کم شده و امیدواریم الباقی هم ایمن سازی را انجام دهند.

وی در خصوص ایمنی برخی از بیمارستان‌های شهر تهران، گفت: تعدادی از بیمارستان‌ها قدیمی و ناایمن بوده و در لیست ساختمان های ناایمن به آنها اشاره شده و البته قرار است ایمن‌سازی در دستور کارشان قرار گیرد و به چند بیمارستان هم در این زمینه اخطار داده شده است.

چمران در بخش دیگر سخنانش، گفت: پیشنهادی مبنی بر ساخت تندیسی از دختر کاپشن صورتی و گوشواره قلبی از شهدای تروریستی کرمان به سازمان زیباسازی شهر تهران مطرح شده و قرار است المانی از شهدای حادثه تروریستی کرمان به ویژه دختر کاپشن صورتی ساخته شود.

تا پایان سال ۱۴۰۲  همه ساختمان‌های بحرانی در حوزه حریق در شهر تهران تعیین تکلیف شوند

همچنین  مهدی بابایی عضو شورای شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر تهران گفت:  طبق برنامه چهار ساله چهارم شهر تهران مقرر شده است تا تعداد ساختمان‌های ناایمن در تهران تا پایان سال ۱۴۰۲ به صفر برسد. برهمین اساس روز گذشته جلسه‌ای با حضور شهرداران مناطق ۲۲‌گانه و شهرداران نواحی برگزار و تاکید شد که به صورت ویژه ظرف چند ماه پایانی باقی‌مانده از سال جاری این موضوع به صورت جدی پیگیری شود تا بتوانیم تعداد ساختمان‌های ناایمن در تهران را براساس آنچه که در برنامه چهارم معین شده است به صفر برسانیم. بی‌تردید باید تا پایان سال ۱۴۰۲ براساس این برنامه همه ساختمان‌های بحرانی در حوزه حریق در شهر تهران تعیین تکلیف شوند.

وی ادامه داد: در فرآیند این کار مالکین به رعایت اصول ایمنی الزام خواهند شد و موضوع مورد توجه در این ساختمان‌ها بحث حریق بود که به نصب سیستم اعلام و اطفاء حریق و رعایت دستورالعمل‌هایی که سازمان آتش‌نشانی دارد، الزام می‌شوند و پس از اخذ تأیید سازمان آتش‌نشانی از لیست ساختمان‌های ناایمن خارج خواهند شد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این‌که ۱۲۹ ساختمان ناایمن شهر تهران در حال حاضر به ۸۰ ساختمان کاهش پیدا کرده است، افزود: امیدواریم این عدد تا پایان سال به صفر برسد البته کار سختی است اما تمام تلاش مدیریت شهری در جهت تحقق این مهم به کار گرفته خواهد شد.

این «پستی است» که می گویند افرادی برای یک شربت به کرمان رفته اند

در ادامه حبیب کاشانی عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر در رابطه با جنایت غزه در تمام تاریخ، ساعات و دقایق سخن گفته شود، کافی نیست، قرار آنها بر این است که نگاه جامعه جهانی را تغییر دهند. امروز می بینیم داعش در ایران مردمی را که برای باورها و اعتقادات خود کیلومترها پیاده رفته اند، به شهادت رسانده است. این «پستی است» که می گویند افرادی برای یک شربت به کرمان رفته اند.

وی با اشاره به تذکر خود در دو ماه پیش درخصوص حذف یک مسجد در بزرگراه شهید نواب صفوی تهران، افزود: هیأت امنای این مسجد در ۳۲ سال اخیر هرباری که ما از محل بازدید کردیم، گفتند که مردم پول دادند اما کسی مسئولیت آن را قبول نمی کند.

کاشانی با بیان اینکه با همکاری شهرداری تهران زمینی اختصاص داده شده است، یادآور شد: مبلغی نیز برای ساخت این مسجد پیش بینی شد که از دست اندرکاران و همچنین امنای مسجد برای برپاشدن آن تقدیر می کنم.

بر اساس این گزارش، مهدی عباسی عضو شورای شهر تهران در جلسه علنی امروز شورا در تذکری گفت:  مناطق باید در راستای جلوگیری از فروریزش ها و فرونشست ها در گودبرداری ها، ملاحظات قانونی لازم را داشته باشند.

وی ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی با بیان اینکه برای جریان انسان کشی و کودک کشی این اتفاقات چه ثمره ای جز رسوایی، شکست و پوچ شدن دارد؟ گفت: اسرائیل میلیاردها دلار سرمایه هالیوودی و رسانه ای در طول سه ماه در میدان عمل خود را نشان داد، اما رسوا شد و امروز خون کودکان مظلوم جهان از غزه تا لبنان، یمن، عراق و کرمان حکایت از این دارد که خونخواران و ظالمان رفتار مشترک دارند.

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *