» قضائی » رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی مشکلات ۴ واحد تولیدی در شهرستان خوی را بررسی کرد
قضائی

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی مشکلات ۴ واحد تولیدی در شهرستان خوی را بررسی کرد

اسفند 2, 1402 0

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری مشکلات ۴ واحد تولیدی و ۲ مشکل عمده واحد‌های تولیدی مستقر در خوی را مورد بررسی قرار داد و تصمیماتی اتخاذ کرد.

خبرگزاری میزان – در ادامه سفر رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به حوزه قضایی خوی بیست و یکمین جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان با محوریت بررسی مشکلات واحد‌های تولیدی مستقر در این شهرستان در سالن جلسات دادگستری برگزار شد.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در این جلسه با تبریک اعیاد فرخنده شعبان بیان کرد: این جلسه با درخواست واحد‌های تولیدی مبنی بر وجود مشکلات حقوقی تعدادی از واحد‌های تولیدی خوی منعقد شده است.

وی افزود: هماهنگی و همراهی بین همه مجموعه‌ها جهت توسعه استان وجود دارد و این اتحاد و انسجام بسیار ارزشمند است.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی ادامه داد: امروز مشکلات ۴ واحد تولیدی و ۲ مشکل عمده واحد‌های تولیدی مستقر در خوی بررسی می‌شود و یقیناً با حمایت‌ها و پشتیبانی‌های قضایی و اجرایی می‌توان مشکلات را به بهترین شکل ممکن حل و فصل کرد.

عتباتی تاکید کرد: می‌بایست رویکرد در حل و فصل مشکلات تولید حمایتی باشد، چرا که فعالان اقتصادی کمک بزرگی در چرخش چرخ‌های تولید و ایجاد اشتغال و در نتیجه کاهش بزهکاری و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها دارند، چراکه بیشتر جرایم و بزه‌های ارتکابی ریشه در معیشت و بیکاری دارند و اشتغال بیشتر که مورد تاکید مقام معظم رهبر است، کاهش بزهکاری، اختلافات خانوادگی و معضلات اجتماعی را به دنبال دارد.

مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این جلسه بیان کرد: کمک به واحد‌های تولیدی توسعه اشتغال استان را به همراه دارد و این جلسات کمک می‌کند تا با همفکری و ارائه نظرات تخصصی از سوی اعضای حاضر به یک راهکار کاربردی در رفع مشکلات رسید.

وی ادامه داد: در سال جاری بیش از بیست جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری دادگستری استان تشکیل شده که در آن‌ها مشکلات بیش از ۱۰۰ واحد تولیدی مطرح و با همفکری توانسته ایم از تعطیلی واحد‌های تولیدی جلوگیری و تولید در آن‌ها تثبیت شود.

گفتنی است در این جلسه ۴ ساعته مشکلات واحد‌های تولیدی شرکت پردیس صنایع سیلیکون آراز خوی، شرکت تعاونی ۲۰۷ هزار نقش بلور، نساجی خوی، شرکت آراز سلولز، بررسی مشکلات آب مصرفی صنایع تولیدی به دلیل دشت ممنوعه بودن و بررسی مشکلات مالیاتی و بانکی واحد‌های تولیدی خوی که در اثر زلزله خسارت دیده اند مطرح و پس از ارائه نقطه نظرات و دیدگاه‌های اعضای حاضر مصوباتی برای رفع این مشکلات به تصویب رسید.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×