» حوادث » برچسب قرص‌های لاغری هم تقلبی هستند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
حوادث

برچسب قرص‌های لاغری هم تقلبی هستند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

بهمن 7, 1402 0

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حسین باباپور گفت: قرص‌های غیر مجاز لاغری واقعاً از روی شکل ظاهری قابل تشخیص با اصلی نیستند. داخل این قرص‌ها نیز از نظر شکل ظاهری مشابه قرص‌هایی است که حتی در داخل داروخانه‌های به فروش می‌رسند و مجاز هستند.

وی افزود: واقعاً تشخیص این قرص‌ها با قرص‌های مجاز بسیار سخت است و باید مردم برای تهیه قرص حتماً به داروخانه‌ها مراجعه نمایند.

سرهنگ باباپور گفت: جاعلین و سوءاستفاده کنندگان حتی برچسب QR کد کپی شده را هم بر روی جعبه این قرص‌ها می‌زنند و یا حتی قرص‌های غیر مجاز را در داخل جعبه‌های اصلی ریخته و به فروش می‌رسانند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر پایتخت بیان داشت: قرص‌هایی که الان در کف بازار فروش قرص‌های لاغری وجود دارند حتی یک مورد قرص استاندارد هم وجود ندارد و نیست

وی افزود: افراد غالباً برای تهیه قرص لاغری به داروخانه مراجعه می‌کنند و تقاضای قرص می‌نمایند شاید قرصی که تهیه می‌شود برای هر فردی مناسب نباشد و با فرد دیگری سازگار و برای شما مضر باشد و باید دوز مصرف و نوع آن را پزشک مشخص کند.

وی ابراز داشت: توصیه این است که اگر فردی قصد خرید و یا استفاده از قرص‌های لاغری را دارد حتماً به پزشک متخصص و سپس به داروخانه مراجعه کند.

سرهنگ باباپور اظهار داشت: اگر شهروندان به مواردی اینچنینی و عرضه قرص‌های غیر مجاز برخوردند حتماً با سامانه ۱۱۰، این اطلاعات را در اختیار همکاران بنده قرار دهند تا در اسرع وقت دست سودجویان را قطع کنیم حتماً به موضوعات رسیدگی خواهد شد.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×