» قضائی » آزمون تصدی منصب قضا از طریق سامانه آزمون آنلاین برگزار می‌شود – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
قضائی

آزمون تصدی منصب قضا از طریق سامانه آزمون آنلاین برگزار می‌شود – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

دی 25, 1402 0

به گزارش خبرگزاری مهر، علی نظری مدیرکل گزینش قوه قضائیه در تشریح جزئیات برگزاری آزمون تصدی منصب قضا ویژه کارکنان اداری قوه قضائیه، اظهار کرد: مواد امتحانی آزمون تستی تصدی منصب قضا ویژه کارکنان اداری قوه قضائیه شامل سوالات بخش حقوقی، کیفری و هوش و استعداد شغلی است.

وی افزود: نوع آزمون به صورت استاندارد بوده و داوطلبان در زمان بندی مناسب فرصت درج پاسخ خواهند داشت و در این آزمون نمره منفی لحاظ نمی‌شود.

مدیرکل گزینش قوه قضائیه با تاکید بر اینکه امکان تجدیدی و حق اعتراض در این مرحله به هیچ عنوان وجود ندارد، تصریح کرد: داوطلبان بعد از شرکت در آزمون مذکور، متعاقباً به مدت یک هفته فرصت دارند در آزمون تستی سنجش شخصیت شرکت کنند و در ادامه به مصاحبه علمی و روانشناسی دعوت خواهند شد.

وی در رابطه با کیفیت نحوه برگزاری آزمون تستی و فرایند بیان کرد: پیش از برگزاری آزمون از طریق فایل آموزشی متعاقباً نحوه ورود به سامانه، شرکت در آزمون برخط و پاسخگویی به سوالات تستی به سمع و نظر داوطلبان شرکت کننده خواهد رسید.

نظری همچنین گفت: زمان و مکان دقیق برگزاری آزمون به صورت استان به استان متعاقباً اعلام می‌شود.

وی در تشریح روند برگزاری آزمون آنلاین، عنوان کرد: برگزاری آزمون از طریق سامانه آزمون آنلاین با هدف شفاف‌سازی، امکان داده‌پردازی با سرعت بالا، توان توسعه شاخص‌ها و کاهش شدید زمان فرایند اعلام نتایج صورت می‌گیرد.

مدیرکل گزینش قوه قضائیه یادآور شد: نظر به میزان حجم بالای متقاضیان شرکت کننده، به‌کارگیری آزمون آنلاین می‌تواند در صحت و دقت عملکرد قوه قضائیه تأثیرات چشم‌گیری داشته باشد و سرعت و دقت در اعلام نتایج را نیز افزایش دهد.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×