» قضائی » ۴۳ زندانی جرایم غیرعمد سیستان و بلوچستان چشم انتظار رهایی از زندان هستند
قضائی

۴۳ زندانی جرایم غیرعمد سیستان و بلوچستان چشم انتظار رهایی از زندان هستند

اسفند 18, 1402 0

مدیرکل زندان‌ها و مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان گفت: آغاز برنامه گلریزان با هدف رهایی ۴۳ زندانی با جرایم مالی غیرعمد از زندان‌های این استان در دستور کار قرار دارد.

خبرگزاری میزان-محمدحسین خسروی مدیرکل زندان‌ها و مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان از آغاز جشن گلریزان در سیستان و بلوچستان خبر داد و از عموم مردم بویژه خیران و نیکوکاران دعوت کرد تا در این اقدام خداپسندانه مشارکت کنند.

وی اظهار کرد: ستاد دیه یکی از مهمترین مجموعه‌های سازمان زندان‌ها است که با تلاش شبانه روزی توانسته از ظرفیت‌های خوب خیران برای رهایی زندانیان از بند اسارت استفاده کند.

مدیرکل زندان‌ها و مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان افزود: زندانیان جرایم غیرعمد از جمله افرادی هستند که به علت ناتوانی در پرداخت دیه حوادث رانندگی منجر به فوت یا جرح، ناتوانی در پرداخت مهریه و نفقه، چک‌های برگشتی غیرکلاهبرداری و حوادث کارگاهی ناخواسته گرفتار زندان شده‌اند.

وی تاکید کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون نیز ۶۵ زندانی با جرایم مالی غیر عمد از زندان‌های سیستان و بلوچستان آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند که میزان بدهی این افراد بیش از یک‌هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال بوده که بخش مهمی از آن توسط ستاد مردمی و با کمک خیران پرداخت شده است.

خسروی گفت: میزان بدهی ۴۳ زندانی چشم انتظار در بند اسارت بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال در سیستان و بلوچستان است که از نظر نوع محکومیت نیز بیشترین آن در حوزه پرداخت مهریه، مالی غیرکلاهبرداری و دیه غیرعمد است.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×