» قضائی » ۱۳۵ حلقه چاه غیر مجاز در «میان‌دربند» کرمانشاه مسدود شد
قضائی

۱۳۵ حلقه چاه غیر مجاز در «میان‌دربند» کرمانشاه مسدود شد

بهمن 14, 1402 0

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از انسداد ۱۳۵ حلقه چاه غیر مجاز در منطقه میان‌دربند این استان خبرداد.

خبرگزاری میزان – حمیدرضا کریمی امروز ۹ بهمن در جمع خبرنگاران، با اشاره به تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه، اظهار کرد: باتوجه به کاهش شدید بارندگی‌ها، پیش‌بینی می‌شود که تابستان سخت آبی را برای استان پیش رو داشته باشیم.  

وی افزود: در این شرایط، باید تا حد امکان بستری را فراهم کنیم که منابع آبی زیرزمینی استان تا حدودی حفظ شود تا در آینده با چالش‌های جدی‌تر مواجه نشویم.  

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: به این منظور، دستگاه‌های ذیربط مکلف خواهند بود که نسبت به شناسایی چاه‌های غیر مجاز در سطح استان اقدام کنند تا پس از طی فرآیند‌های قضایی دستور انسداد آن‌ها را صادر کنیم.

وی با بیان اینکه طی چندماه اخیر اقدامات خوبی برای مقابله با چاه‌های غیرمجاز در سطح استان انجام گرفته، گفت: در این مدت تنها در منطقه میان‌دربند کرمانشاه طی سه مرحله عملیات ۱۳۵ حلقه چاه غیر مجاز به عمق تقریبی حداقل ۵۰ متر و حداکثر ۱۲۰ متر با دستور قضایی مسدود شد.  

کریمی یادآور شد: این تعداد چاه غیر مجاز در پنج روستای قاقلستان، تپه‌لری، تاسوره‌جان، احمدآباد علیا و احمدآباد سفلی حفر شده بودند که به منظور صیانت از آب‌های زیرزمینی آن‌ها را مسدود کردیم.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×