» قضائی » کاندیدا‌های انتخابات از تخریب و تضعیف رقبا پرهیز کنند 
قضائی

کاندیدا‌های انتخابات از تخریب و تضعیف رقبا پرهیز کنند 

بهمن 16, 1402 0

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان در جلسه هم‌اندیشی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری بر لزوم عدم تخریب و تضعیف رقبای انتخابانی توسط کاندیدا‌ها تاکید کرد.

خبرگزاری میزان – حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی در جلسه هم‌اندیشی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری که روز جمعه در سالن پیامبراعظم استانداری کردستان برگزار شد، گفت: ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و جرایم انتخاباتی در دادگستری استان کردستان فعال است و با دقت تخلفات صورت گرفته در این حوزه را رصد می‌کند. 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در این جلسه که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار کردستان و کاندیدا‌های تایید صلاحیت شده برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، بیان کرد: رعایت قوانین و مقررات مربوط به انتخابات از سوی کاندیدا‌ها ضروری است و در این زمینه دو قانون عمده وجود دارد که مورد اول، قانون انتخابات و دومی قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی است و ملاک عمل به این دو قانون است.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان بر لزوم عدم تخریب و تضعیف رقبای انتخابانی توسط کاندیدا‌ها تاکید کرد و افزود: از نوآوری‌های قانون جدید انتخابات که باید مدنظر کاندیدا‌ها باشد این است که اگر افرادی که در ستاد‌های تبلیغاتی فعالیت می‌کنند، مرتکب تخلف یا جرمی شوند علاوه بر فرد مباشر، فرد نامزد هم مشمول مجازات قانونی و مسئولیت کیفری خواهد شد. 

وی تاکید کرد: در انتخابات، مقامات و مسئولین دولتی باید کاملا بی طرف عمل کنند و از هرگونه جانبداری له یا علیه کاندیدی پرهیز کنند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی همچنین افزود: در صورتی که کارمندان ادارات دولتی در وقت اداری اقدام به هرگونه تبلیغاتی کنند، مرتکب جرم خواهند شد و با آن‌ها مطابق قانون برخورد خواهد شد. 

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان در پایان ابراز امیدواری کرد: با تلاش و مسئولیت پذیری مسئولین و خلوص نیت بتوانیم انتخابات سالم و با مشارکت حداکثری در استان کردستان برگزار شود. 

در این جلسه همچنین، استاندار کردستان، دبیر ستاد انتخابات استان، رئیس دفتر شورای نگهبان در استان و مدیر کل صداوسیمای مرکز استان در استان به بیان مطالبی در مورد برگزاری انتخابات پیش رو پرداختند.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×