» قضائی » پیگیری جدی در رفع مشکلات سبب جلب اعتماد عمومی و سرمایه عظیم اجتماعی می‌شود
قضائی

پیگیری جدی در رفع مشکلات سبب جلب اعتماد عمومی و سرمایه عظیم اجتماعی می‌شود

بهمن 8, 1402 0

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی گفت: پیگیری جدی و رفع مشکلات سبب جلب اعتماد عمومی و مشوق انگیزشی و نیروی محرکه قوی و سرمایه عظیم اجتماعی می‌شود.

خبرگزاری میزان -حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده رئیس کل دادگستری خراسان شمالی صبح امروز از حوزه قضایی شوقان بازدید کرد و مورد استقبال رئیس و کارکنان این مجموعه قرار گرفت.

حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده، بررسی میدانی و پیگیری مسائل و مشکلات مبتلابه و همچنین رسیدگی به خواسته‌ها و مطالبات قانونی مراجعین را از جمله مهمترین اهداف این سفر اعلام کرد.

وی عملکرد این مجموعه را بطورکلی مثبت ارزیابی و بر ضرورت اهتمام جدی مدیران قضایی در راستای صیانت از حقوق عامه، تسریع در رسیدگی‌های قضایی، حفظ کرامت مراجعین، گسترش فرهنگ صلح و سازش، رفع اطاله دادرسی و پیشگیری از وقوع جرم تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده اظهار کرد: برخی از مردم در ایام ملاقات‌های هفتگی و بعلاوه طی دیدار‌های عمومی از مجاری مختلف از جمله در جریان این بازدید‌های میدانی سرزده، مسائل و مشکلاتی را مطرح می‌کنند که مستلزم بررسی و پیگیری است و این نوع حضور و این شکل از سرکشی‌ها می‌تواند بطور محسوس و ملموس به رفع مشکلات مطروحه منجر شود.

وی تصریح کرد:در این اثنا وقتی مراجعین احساس و مشاهده کنند که به خواسته‌های آنان بدقت توجه و مطالبات طرح شده دقیقا از مسیر‌های مختلف پیگیری می‌شود صرفنظر از نتایج بررسی ها، میزان جلب اعتماد عمومی نیز به دستگاه قضایی افزایش خواهد یافت و قطعاً این سازوکار یکی از شاخص‌های عملکردی مثبت و از چنین پشتوانه‌ها و سرمایه‌های عظیم عمومی سرچشمه می‌گیرد.

وی گفت: ورود دستگاه قضایی به منظورِ پیگیری و رسیدگی به مشکلات مطروحه، حکایت از عزم راسخ و اراده قوی قوه قضاییه در موارد مختلف به وِیژه در موضوعاتی دارد که به نحوی از انحاء با حقوق عامه مرتبط است.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی گفت: تجربه قضایی نشان می‌دهد پیگیری جدی و رفع مشکلات مطرح شده تا حصول نتیجه لازم، سبب جلب اعتماد عمومی بعنوان یک عامل و مشوق انگیزشی و نیروی محرکه قوی و سرمایه عظیم اجتماعی می‌شود.

وی اظهار کرد: طبعاً سفر به حوزه‌های قضایی با درنظر داشتن چنین هدفی از یک طرف تداعی گر اهمیتی است که دستگاه قضایی در جهت رفع مشکلات مطروحه همواره در کانون توجه دارد و از طرف دیگر به مدیران قضایی در سطوح و سلسله مراتب مختلف کمک می‌کند تا با تلاش مضاعف همه توان و ظرفیت‌های موجود را به کار بگیرند تا حداقل گوشه‌ای از مشکلات مردم مرتفع شود.

حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده تصریح کرد: قطعاً با وجود مجاهدت‌های همکاران عزیز، نقایص و کاستی‌هایی هم در ابعاد مختلف وجود دارد که لازم است در جهت مرتفع کردن آن‌ها اقدامات اساسی صورت پذیرد.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی آخرین وضعیت جمعیت کیفری زندان‌ها در حوزه قضایی شوقان را بررسی و پس از ملاحظه تعدادی از پرونده‌های زندانی دار در راستای تداوم روند پیگیری‌های لازم، دستور‌های ویژه‌ای صادر کرد.

وی با اشاره به برخی انتقادات و نارضایتی‌ها در مورد نحوه رسیدگی‌های قضایی گفت: طبعا از هر چند نفری که به دستگاه قضایی مراجعه می‌کنند ممکن است عده‌ای باشند که از نحوه رسیدگی‌های قضایی و احکامی که درمورد آنان صادر شده اظهار نارضایتی کنند که البته در این مورد قانونگذار مسیر‌های لازم را جهت پیگیری این موارد پیش بینی کرده است.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×