» حوادث » ورود سامانه بارشی به خوزستان – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
حوادث

ورود سامانه بارشی به خوزستان – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

اسفند 15, 1402 0

محمد سبزه زاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی تا اواسط فردا پدیده غالب در استان خوزستان پیش‌بینی وقوع مه یا مه رقیق صبحگاهی و شامگاهی در برخی از مناطق به ویژه مناطق کوهستانی، جاده‌های مواصلاتی و جنوبی و همچنین افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی استان خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان عنوان کرد: همچنین با توجه به ماندگاری هوای سرد شبانه تا فردا در کل استان، احتمال یخ زدگی سطح زمین در بخش‌هایی از مناطق شمالی، شرقی و ارتفاعات وجود خواهد داشت.

وی با اعلام اینکه سامانه بارشی از اواخر روز یکشنبه از سمت شمالِ غرب وارد خوزستان خواهد شد، اضافه کرد: این سامانه تا سه شنبه در اغلب مناطق استان سبب رگبار، رعد و برق و وزش بادهای متوسط تا شدید خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به اینکه بارش در ارتفاعات استان به صورت برف و باران پیش بینی می‌شود، اظهار کرد: شمال خلیج فارس در روزهای یکشنبه و دوشنبه مواج و متلاطم است.

سبزه زاری افزود: در شبانه روز گذشته امیدیه با ۲۲.۴ و ایذه با منفی چهاردهم درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط در خوزستان گزارش شده‌اند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه روز گذشته اهواز به بیشینه دمای ۲۲.۳ و کمینه دمای ۵.۵ درجه سانتیگراد رسیده است.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×