» قضائی » سال گذشته در استان ۴۴ فقره قصاص به سازش ختم شد
قضائی

سال گذشته در استان ۴۴ فقره قصاص به سازش ختم شد

اردیبهشت 15, 1403 0

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: سال گذشته، توسط هسته‌های جهادی بخشایش و شورای حل اختلاف استان، ۴۴ فقره پرونده قصاص به سازش رسید.

خبرگزاری میزان – ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در نشست قضایی محاکم تجدید نظر استان با تبریک روز معلم یاد و خاطره شهید والامقام مرتضی مطهری را گرامی داشت.

 عتباتی ضمن تشکر از کارکنان دادگاه تجدید نظر استان گفت: قضات تجدید نظر استان به عنوان الگوی علمی، تجربی و اخلاقی جوان هستند و با انتقال تجربیات گران‌بهای خود مدیریت دادگستری استان را در ارتقای عمکرد‌ها یاری می‌کنند.

وی افزود: استان آذربایجان غربی نقش بسیار پر رنگی در تامین امنیت کشور دارد و در این ارتباط نقش مهم دستگاه قضایی بسیار مهم است که با تلاش همه کارکنان قضایی از جمله دادگاه‌های تجدید نظر استان این مهم رقم می‌خورد و با قلم و دستان قضات پاکدست استان امنیت استان و عمق کشور تامین می‌شود و به گفته مسئولین کشوری آذربایجان غربی جزو ۵ استان امن کشور است.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی افزود: آثار وضعی احقاق و اجرای عدالت در زندگی روزمره هریک از کارکنان جاری است، چرا که دعای خیر مردم به دنبال شما است.

عتباتی با اشاره به نقش موثر و پررنگ مردم اظهار داشت: مردم در بسیاری از امور در کنار دستگاه قضایی هستند، سال گذشته ۴۴ فقره پرونده سازش قصاص در استان توسط هسته‌های جهادی بخشایش و شورای حل اختلاف رقم خورد و یا نمونه دیگر، در جشن گلریزان مردم حضوری کم نظیر داشتند و بالغ بر پنجاه و پنج میلیارد تومان کمک‌های مردمی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و محکومان مالی جمع‌آوری شد که باید از این ظرفیت بهره‌برداری کرد.

وی با اشاره به اهمیت نشست‌های قضایی گفت: آموزش یکی از امور بسیار مهم است که نباید لحظه‌ای از آن غافل شد و باید برنامه‌های آموزشی بصورت مستمر توسط قضات با تجربه و عالم به همکاران جوان منتقل شود تا اتقان آراء و رسیدگی‌های بی نقص در محاکم اتفاق بیافتد.

عتباتی در پایان ابراز امیدواری کرد که نشست‌های قضایی در ایجاد رویه سازی‌های قضایی مثبت اختلاف نظر‌ها موثر باشد و این نشست کمک کنند برخی موضوعات حقوقی مجمل یا مبهم به صورت شفاف و روشن مورد توافق کارکنان قضایی قرار گیرد.

 

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×