» قضائی » هیئت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی باید طبق موازین قانونی با خاطیان برخورد کند
قضائی

هیئت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی باید طبق موازین قانونی با خاطیان برخورد کند

بهمن 15, 1402 0

رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: هیئت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی باید به دقت موارد نقض حقوق شهروندان در استان را بررسی کرده و طبق موازین قانونی با خاطیان برخورد شود.

خبرگزاری میزان – جلسه هیئت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی و احترام به آزادی‌های مشروع، به ریاست عمران علی‌محمدی رئیس کل دادگستری ایلام و با حضور اعضاء این هیئت برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان ایلام در این جلسه اظهار کرد: اهداف هیئت نظارت و بازرسی حقوق شهروندی، در راستای ایفای نقش ذاتی قوه قضاییه که همانا احقاق حق و اجرای عدالت است قرار دارد.

وی تصریح کرد: اعضا این هیئت باید در اجرای وظایف محوله بر حسن اجرای قانون نظارت دقیق و قاطع داشته باشند تا از هر گونه تضییع حقوق شهروندان جلوگیری بعمل آید.

علی‌محمدی در ادامه بیان کرد: هیئت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی باید به دقت موارد نقض حقوق شهروندان در استان را بررسی کرده و طبق موازین قانونی با خاطیان برخورد شود.

وی همچنین به اهمیت ارتقاء نگاه و باور مردم نسبت به دستگاه قضایی اشاره کرد و افزود: کلیه افراد جامعه در مراجعه به دستگاه قضایی باید احساس امنیت کرده و بتوانند بدون ترس و اضطراب پیگیر استیفای حقوق خود باشند.

رئیس کل دادگستری استان ایلام همچنین بر رعایت اصل برائت در رسیدگی ها، فراهم کردن شرایط مناسب برای دفاع متهم از خود، ضرورت انجام تفهیم اتهام، امکان داشتن وکیل و برخورد اسلامی و قانونی با متهمین تاکید کرد.

در ادامه این جلسه ضمن بررسی گزارش اقدامات و بازدید‌های انجام شده توسط این هیئت، هر یک از اعضاء به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×