» قضائی » نظارت بر محاکم سراسر کشور و ارائه گزارش به منظور آسیب شناسی پرونده‌ها با جدیت دنبال می‌شود/ استقبال جامعه حقوقی از اصلاح موادی از قانون آیین دادرسی کیفری
قضائی

نظارت بر محاکم سراسر کشور و ارائه گزارش به منظور آسیب شناسی پرونده‌ها با جدیت دنبال می‌شود/ استقبال جامعه حقوقی از اصلاح موادی از قانون آیین دادرسی کیفری

اسفند 22, 1402 0

رئیس دیوان عالی کشور گفت: گروه‌های نظارت استانی در خصوص پرونده‌های حقوقی، کیفری، خانواده و مواد مخدر با جدیت و دقت نظر و در یک برنامه عملیاتی جامع امر نظارت بر پرونده‌های جاری در سراسر کشور را پیگیری کنند.

خبرگزاری میزان – حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در جلسه شورای معاونین شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ با اشاره به فراز‌هایی از خطبه پیامبر اکرم (ص) در توصیف ماه مبارک گفت: خطبه شعبانیه یکی از زیباترین و با ارزش منشور‌های اخلاقی و اعتقادی است که پیامبر اکرم (ص) در عظمت ماه مبارک رمضان آن را برای یاران خود ایراد فرموده است، پیامبر اکرم (ص) میفرمایند: (قد اقبل الیکم شهرالله بالبرکه والرحمه والمغفره)‌ای مردم! ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش به سوی شما رو کرده است، ماهی که نزد خدا، بهترین ماه‌هاست و روزهایش بهترین روز‌ها و شب‌هایش بهترین شب‌ها و ساعت‌هایش بهترین ساعت‌هاست.

وی در تشریح این مطلب افزود: ماهی که در آن شما را به مهمانی خدا دعوت کرده اند و شما در آن از اهل کرامت خدا شده اید. نفس‌های شما در آن ثواب تسبیح و ذکر خدا دارد و خواب شما ثواب عبادت. اعمال شما در آن پذیرفته است و دعا‌های شما مستجاب، پس، از پروردگار خویش با نیت‌های راستین و دل‌های پاک، بخواهید که توفیق روزه این ماه و تلاوت قرآن در آن را به شما عنایت فرماید.

رئیس دیوان عالی کشور ادامه داد: در خطبه شعبانیه آمده است که حضرت علی علیه السلام بر پیامبرعرض کرد: برترین اعمال در این ماه چیست؟ حضرت فرمود:‌ای ابا الحسن! برترین اعمال در این ماه ورع و پرهیز از محرمات است.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیگیری جدی اصلاح موادی از قانون آیین دادرسی کیفری تصریح کرد: این اصلاح در جهت جلوگیری از اطاله دادرسی و تکریم اصحاب پرونده و مدیریت صحیح پرونده‌هاست. پیشنهادات مدنظر در کارگروه‌های تخصصی با حضور قضات باتجربه دیوان عالی کشور تدوین و ارائه شده است و جامعه حقوقی و قضات کشور نیز از این اصلاح قانون استقبال کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: معاونت نظارت دیوان عالی کشور در مقوله نظارت بر محاکم سراسر کشور وظیفه خطیری را برعهده دارد و مردم چشم امید به دیوان عالی کشور به عنوان عالی‌ترین مرجع قضایی برای احقاق حق دارند.

رئیس دیوان عالی کشور گفت: گروه‌های نظارت استانی در خصوص پرونده‌های حقوقی، کیفری، خانواده و مواد مخدر باید با جدیت و دقت نظر و در یک برنامه عملیاتی جامع امر نظارت بر پرونده‌های جاری در سراسر کشور را پیگیری و گزارش عملکرد حوزه‌های قضایی سراسر کشور مرتباً به اینجانب ارائه تا ضمن آسیب شناسی و مشخص شدن نقاط ضعف و قوت، نتایج حاصله جهت استحضار خدمت رئیس قوه قضاییه ارسال گردد.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×