» قضائی » معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از یکی از مراکز ترک اعتیاد مشهد بازدید کرد
قضائی

معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از یکی از مراکز ترک اعتیاد مشهد بازدید کرد

اسفند 1, 1402 0

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در بازدید از یکی از مراکز ترک اعتیاد مشهد گفت: در حال حاضر فضای مجازی هم به گسترش مقوله اعتیاد دامن زده است، بنابراین ما باید روش‌های مبارزه خودمان را به روز کنیم.

خبرگزاری میزان – اصغر جهانگیر در بازدید از یکی از مراکز ترک اعتیاد مشهد که حجت الاسلام و المسلمین خلیلی رئیس کل دادگستری استان و جمعی از مسئولین قضایی حضور داشتند، در جریان برنامه‌های این مرکز درباره درمان مددجویان قرار گرفت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: مقوله اعتیاد یک امر جهانی است و مخصوص ایران نیست و در حال حاضر فضای مجازی هم به گسترش آن دامن زده است، بنابراین ما باید روش‌های مبارزه خودمان را به روز کنیم.

وی افزود: برخورد با معتادان زوایای مختلفی دارد، یک زاویه مهم، پیشگیری از گسترش شبکه اعتیاد است. ممکن است یک معتاد عاملی باشد برای سرایت و گرفتار شدن اطرافیان خود در دام اعتیاد لذا قطع زنجیره، مهم‌ترین بخش برخورد با اعتیاد است.

جهانگیر تاکید کرد: برنامه اصلی ما در حوزه مبارزه با اعتیاد باید برای کسانی باشد که معتاد نیستند، اما در معرض اعتیاد قرار دارند که در این باره یک گروه مهم کودکان و نوجوانان هستند. البته در این راستا باید همه دستگاه‌ها پای کار بیایند و دستگاه قضایی نمی‌تواند به تنهایی اثربخش باشد.

گفتنی است در حاشیه این بازدید، اسماعیل رحمانی معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در مورد مدل کاری اینگونه مراکز توضیحاتی ارائه داد. وی با اشاره به برنامه‌های گسترده دادسرای انقلاب مشهد به منظور مقابله جدی با مواد مخدر گفت: در حال حاضر ۱۵ مرکز ترک اعتیاد در مشهد فعال است که در هرکدام از این مراکز علاوه بر برنامه‌های ورزشی و درمانی، کارگاه‌های حرفه آموزی و اشتغال با هدف توانمندسازی و بازاجتماعی شدن این افراد مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×