» قضائی » معاون اجتماعی دادگستری کل استان البرز از مراکز مهر خانواده استان البرز بازدید کرد
قضائی

معاون اجتماعی دادگستری کل استان البرز از مراکز مهر خانواده استان البرز بازدید کرد

اسفند 6, 1402 0

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز و هیئت همراه برای ارزیابی عملکرد مرکز مهر خانواده شهرستان کرج (ملاقات والدین با فرزندان طلاق) از این مرکز واقع در حسن آباد کرج بازدید کرده و در جریان گزارش عملکرد ماهانه‌ی اقدامات قرار گرفت.

خبرگزاری میزان -معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز و هیئت همراه برای ارزیابی عملکرد مرکز مهر خانواده شهرستان کرج (ملاقات والدین با فرزندان طلاق) از این مرکز واقع در حسن آباد کرج بازدید کرده و در جریان گزارش عملکرد ماهانه‌ی اقدامات قرار گرفت. 

فرید نجف‌نیا معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز در این بازدید با بیان اینکه توسعه کمی و کیفی مراکز ملاقات والدین با فرزندان طلاق و ارتقای خدمات این مراکز از جمله اقدامات مهمی است که در راستای صیانت از نهاد خانواده انجام می‌شود گفت که در این بازدیدها، رعایت دستورالعمل‌ها برای بهبود کیفیت خدماتِ ارائه شده مدنظر قرار می‌گیرد.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان البرز گفت: بیشترین آسیبی که طلاق و انفصال والدین می‌تواند داشته باشد، بر کودکان است و این آسیب‌ها شامل آسیب‌های روانی، اجتماعی و عاطفی مانند افزایش استرس و نگرانی است چرا که کودکان ممکن است به دلیل نگرانی‌های مربوط به تغییرات در خانواده و زندگی‌شان استرس بسیار زیادی را تجربه کنند که در نهایت احساس عدم امنیت را در میان کودکان به وجود می‌آورد.

نجف نیا با اشاره به ماده ۱۱۷۴ قانون مدنی گفت: در مواردی که پدر و مادر طفل جدا از هم زندگی می‌کنند، هر کدام از والدین که حضانت طفل را بر عهده ندارد، حق ملاقات با فرزند را دارد. اگر در خصوص نحوه و زمان ملاقات توافقی بین والدین صورت نگیرد، شخصی که تقاضای ملاقات فرزند را دارد باید به دادگاه مراجعه کرده و دادگاه در این خصوص تعیین تکلیف می‌کند.

وی در ادامه گفت: براساس ماده ۶۸ آیین نامه اجرایی قانون حمایت از خانواده، رئیس کل دادگستری استان در هر حوزه قضایی، محل یا محل‎هایی را با فضای مناسب روحیات اطفال با همکاری و استفاده از امکانات و منابع انسانی سازمان بهزیستی و ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت و درمان یا سایر مراکز مربوطه با تعداد کافی مددکار اجتماعی و در صورت نیاز مأمور انتظامی فراهم کند؛ معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز تا امروز نسبت به راه‌اندازی ۴ مرکز در استان البرز اقدام کرده است تا ملاقات والدین با فرزندان در یک محیط امن و آرام انجام شود تا کودکان با احساس راحتی و امنیت بتوانند با آزادی بیشتری با والدین خود ارتباط برقرار کنند.

این مقام مسئول گفت سالانه بیش ۵ هزار صورتجلسه تحویل و استرداد کودکان در ۴ مرکز مهر استان البرز تنظیم می‌شود که مطابق پروتکل‌های ابلاغی در ازای هر ۳۰۰ پرونده یک مرکز ملاقات باید تاسیس شود که هم اکنون برخی از این مراکز به دلیل کمبود بودجه و فضای لازم، با دو برابر این ظرفیت مشغول به فعالیت هستند و برای رفع این مشکلات همکاری دستگاه‌های دیگر را انتظار داریم.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×