» حوادث » صدور بیش از ۹ میلیون جریمه برای توقف غیرمجاز در تهران
حوادث

صدور بیش از ۹ میلیون جریمه برای توقف غیرمجاز در تهران

بهمن 10, 1402 0

سرهنگ علی اصغر شریفی توضیحاتی را درباره تخلف توقف در محل تردد عابران پیاده و … ارائه کرد و گفت: توقف در گذرگاه عابر پیاده که بیشتر در بلوار‌ها و تقاطع‌ها روی می‌دهد و در آن خودرو‌ها روی خط‌کشی عابر پیاده پارک کرده و مانع تردد درست عابران می‌شوند. این موضوع هم حق الناسی است که بر گردن رانندگان می‌ماند و باعث بروز حوادث برای عابرین پیاده نیز می‌شود.

شریفی گفت: توقف در محل اختصاصی جانبازان و معلولین هم یکی دیگر از توقفات غیر مجاز است که بسیار مهم و حساس محسوب می‌شود. این تخلف اقدامی غیر اخلاقی است چرا که این عزیزان تنها امکان پارک در محل‌هایی را دارند که برای آنان مناسب‌سازی شده است. البته گفتنی است که پارک در این محل حمل با جرثقیل و جریمه ۱۰۵ هزارتومانی را به‌دنبال خواهد داشت و این جریمه سنگین‌ترین جریمه تخلفات و توقفات ساکن است.

وی گفت: توقف در مسیر پیچ‌ها، روی پل‌ها و داخل تونل‌ها نیز جزء توقفات غیرمجاز و خطرناک است. این محل‌ها در نقاط کور واقع شده و علاوه بر اینکه توقف در آن‌ها باعث بی‌نظمی می‌شود، احتمال تصادف را نیز افزایش می‌دهد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ با تاکید بر اینکه پلیس هیچگاه دوست ندارد راننده‌ای را اعمال قانون و جریمه کند، گفت: حدود چهار و نیم میلیون وسیله نقلیه در شهر تهران با پلاک تهران تردد می‌کنند. در مدت ۱۰ ماه بیش از ۹ میلیون جریمه توقفات غیرمجاز برای رانندگان خاطی صادر شده است. یعنی میانگین هر ماه حدود یک میلیون برگ جریمه برای رانندگان متخلفی که تخلفات توقفات غیرمجاز را انجام داده بوده‌اند صادر شده است.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×