» قضائی » سمینار استانی نقش داوری حرفه‌ای در نظام قضایی و حقوقی ایران در استان اردبیل برگزار می‌شود
قضائی

سمینار استانی نقش داوری حرفه‌ای در نظام قضایی و حقوقی ایران در استان اردبیل برگزار می‌شود

اسفند 21, 1402 0

رئیس توسعه حل اختلاف استان اردبیل از برگزاری سمینار استانی نقش داوری حرفه‌ای در نظام قضایی و حقوقی ایران در این استان خبر داد.

خبرگزاری میزان_ حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین علوی با بیان اینکه سمینار استانی «نقش داوری حرفه‌ای در نظام قضایی و حقوقی ایران» در اردبیل برگزار می‌شود، اظهار کرد: این سمینار برای اولین بار با همکاری و مشارکت کانون مؤسسات داوری، مرکز وکلا، کارشناسان رسمی، جهاد دانشگاهی، مشاوران خانواده و مدیریت حوزه‌های علمیه اردبیل قبل از ظهر ۱۷ اسفند در سالن همایش دادگستری استان برگزار می‌شود.

وی با اعلام اینکه رویکرد دستگاه قضایی در سال‌های اخیر مشارکت دادن مردم در رسیدگی به پرونده‌های قضایی بوده است، افزود: سمینار نقش داوری حرفه‌ای با هدف آگاهی و تبیین مزایای رسیدگی به پرونده‌ها در مراکز داوری و همچنین ترویج فرهنگ ارجاع به داوری برگزار خواهد شد.

رئیس توسعه حل اختلاف استان اردبیل تصریح کرد: فعالیت مراکز داوری در استان در جهت جلوگیری از اطاله دادرسی، کاهش هزینه‌ها و دسترسی آسان برای مراجعین خواهد بود.

وی افزود: داوری همان قاضی خصوصی در مؤسسه خصوصی است و این افراد در ۲ سال اخیر امتحانات و گزینش‌های خود را سپری کرده اند و با این روش جدید، زیر نظر توسعه حل اختلاف کشور و با صدور پروانه کار، فعالیت خواهند داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی ادامه داد: کانون داوری در استان با نظارت معاونت پیشگیری از جرم دادگستری استان فعالیت می‌کند و با دستورالعمل ابلاغی از سوی توسعه حل اختلاف کشور، مراکز داوری در برخی از استان‌ها فعالیت خود را در ماه‌های اخیر آغاز کرده‌اند و در استان اردبیل نیز در روز‌های پایانی سال انجام خواهد شد.

سمینار استانی نقش داوری حرفه‌ای در نظام قضایی و حقوقی ایران در استان اردبیل برگزار می‌شود

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×