» قضائی » سالن تشریح گناوه احداث و تجهیز می‌شود
قضائی

سالن تشریح گناوه احداث و تجهیز می‌شود

بهمن 13, 1402 0

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور نبود سالن تشریح را یکی از مشکلات پزشکی قانونی شهرستان گناوه برشمرد و گفت: سالن تشریح این شهرستان توسط خیرین در محل آرامستان ساخته و با کمک ستاد سازمان تجهیز و راه‌اندازی می‌شود.

خبرگزاری میزان – عباس مسجدی درباره برنامه‌های سفر یک‌روزه خود به استان بوشهر و شهرستان گناوه که در جریان سفر‌های رئیس قوه قضاییه صورت گرفت، با اشاره به بازدید از بخش‌های مختلف قضایی و اجرایی این شهرستان گفت: هدف اصلی از انجام سفر‌های استانی انجام مسئولیت‌های اجتماعی قوه قضاییه و نیز آگاهی از مشکلات، کمبود‌ها و پیشرفت‌های هر استان و انتقال و پیگیری آن‌ها در مرکز کشور است که تاکنون دستاورد‌ها و نتایج قابل توجهی را نیز به همراه داشته است.

وی در مورد برنامه‌های خود در سفر اخیر مقام عالی و مسئولین قضایی به استان بوشهر افزود: از جمله برنامه‌های این سفر بازدید از مرکز پزشکی قانونی گناوه بود که ساختمان جدید آن در دهه مبارک فجر سال گذشته (۱۴۰۱) به بهره برداری رسید، اما با وجود شرایط مناسب فضای فیزیکی، همچون بسیاری از مراکز پزشکی قانونی با کمبود نیرو، به ویژه نیروی پزشکی، مواجه است که برای رفع این مشکل مقرر شد یک پزشک معاضدتی برای شهرستان جذب و به مردم شریف آن شهرستان ارائه خدمت کند.

وی نبود سالن تشریح را مشکل دیگر پزشکی قانونی گناوه برشمرد و افزود: یکی از ضروریات پزشکی قانونی گناوه راه اندازی سالن تشریح است چرا که به دلیل مسافت نسبتا زیاد آن تا مرکز استان مردم در دریافت خدمات پزشکی قانونی دچار مشکل می‌شوند؛ به همین دلیل مقرر شد سالن تشریح این شهرستان توسط خیرین در محل آرامستان ساخته و با کمک ستاد سازمان تجهیز و راه اندازی شود.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور بازدید از اداره ثبت، دادگستری و همچنین ساختمان در حال ساخت زندان گناوه را از دیگر برنامه‌های این سفر عنوان کرد و اظهار کرد: مهم‌ترین مشکلات این مراکز کمبود نیروی انسانی با توجه به حجم بالای پرونده ها، محدودیت فضای فیزیکی، لزوم نوسازی تجهیزات و … است که تمامی موارد مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

تأکید بر اصلاح فرایند‌ها و بررسی‌های آزمایشگاهی در ترخیص کالا‌ها

وی همچنین از طرح مشکلات لنج داران در جلسه‌ای در محل دادگستری خبر داد و افزود: شهرستان گناوه حدود ۸۰۰ لنج فعال دارد که هر یک از آنان حداقل دارای ۱۰ کارمند هستند بنابراین پیگیری و رفع مشکلات آنان ضروری است چرا که اساساً اقتصاد شهرستان گناوه دریا محور است.

همچنین با توجه به مناسبت میلاد با سعادت حضرت امیرالمومنین علی (ع) و روز پدر، مسجدی در این سفر با پدر شهید گرانقدر عبدالصمد توفیقی مطلق دیدار و با اهدای لوح تقدیر از ایشان تجلیل کرد. یادآور می‌شود شهید توفیقی مطلق در سال ۱۳۷۸ و در جریان درگیری با اشرار مواد مخدر در منطقه ایرانشهر به شهادت رسیده اند.

بازدید از اداره گمرک و اموال تملیکی گناوه، دیدار با پروش دهندگان آبزیان و شنیدن مشکلات آنان و بازدید از اداره کل پزشکی قانونی استان بوشهر از دیگر برنامه‌های رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در این سفر بود که در این دیدار‌ها بر پیگیری و رفع مشکلات مطرح شده و نیز اصلاح فرایند‌ها و تسریع در بررسی‌های آزمایشگاهی برای ترخیص کالا‌ها تأکید شد.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×