» قضائی » رعایت قانون و اخلاق مداری سرلوحه نامزد‌ها در تبلیغات انتخاباتی باشد
قضائی

رعایت قانون و اخلاق مداری سرلوحه نامزد‌ها در تبلیغات انتخاباتی باشد

اسفند 3, 1402 0

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: نامزد‌های انتخاباتی رعایت قانون و اخلاق را در فعالیت‌های تبلیغاتی خود مدنظر قرار دهند، از تفرقه افکنی‌های قومی و مذهبی بپرهیزند.

خبرگزاری میزان- حیدر آسیابی در پانزدهمین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان در گرگان خطاب به نامزد‌ها از آنان خواست: قانون و اخلاق را در فعالیت‌های تبلیغاتی خود مدنظر قرار دهند، از تفرقه افکنی‌های قومی و مذهبی بپرهیزند و مراقب باشند در مسیر معرفی برنامه‌های خود، با سیاه نمایی دستاورد‌های انقلاب اسلامی را زیر سوال، نبرند.

وی با اشاره به فعال شدن شعب ویژه رسیدگی به تخلفات و جرایم انتخاباتی در همه حوزه‌های قضایی استان، تاکید کرد: نامزد‌ها و هواداران آن‌ها طبق قانون از تخریب سایر نامزد‌ها بپرهیزند تا مانند انتخابات دوره‌های قبل، شاهد انتخابات پرشور، امن و سالم در استان باشیم.

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه سخنان خود گفت: طبق ماده ۸ قانون انتخابات، فقط احزابی که به صورت قانونی به ثبت رسیدند و مجوز دارند می‌توانند از نامزد‌ها اعلام حمایت کنند.

آسیابی افزود: بر اساس قانون، تبانی در انتخابات از جمله کناره‌گیری یک نامزد به نفع دیگری با اخذ هرگونه امتیاز با مواردی که جنبه انتفاعی داشته باشد، یکی از مصادیق جرایم انتخاباتی است.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات گلستان هم در این جلسه گفت: ۳۰ بهمن آخرین روز رسیدگی به شکایات داوطلبینی است که در مرحله رسیدگی هیئت‌های نظارت، صلاحیت شان تایید شده بود، اما در شوای نگهبان عدم تایید یا عدم احراز شدند.

 حمیدرضا بهمنی‌نژاد افزود: اول اسفند نتایج نهایی و قطعی رسیدگی به صلاحیت‌های کلیه نامزد‌های انتخاباتی، توسط شورای نگهبان اعلام خواهد شد و بلافاصله این نتایج، مکتوب به فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه استان، اعلام خواهد شد.

بهمنی نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به آغاز تبلیغات نامزد‌های مجلس شورای اسلامی از سوم اسفند گفت: مهلت هفت روزه این افراد تا ساعت ۸ صبح روز دهم اسفند، ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: مهلت ۱۵ روزه تبلیغات نامزد‌های خبرگان رهبری هم از ۲۵ بهمن آغاز شده، و برنامه‌های تبلیغاتی آن‌ها از صدا و سیمای گلستان در حال پخش است.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات گلستان گفت: تقاضای ما از نامزد‌ها و ستاد‌ها و هواداران آن‌ها این است که به قانون التزام داشته باشند و عملی نشان دهند کسی که قرار است وظیفه قانونگذاری را به نمایندگی از مردم انجام دهد، در این شرایط هم، پایبند به قانون است. روز ۱۱ اسفند ۶ هزار ناظر شورای نگهبان در گلستان بر سلامت انتخابات نظارت می‌کنند.

در جلسه امروز جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان مسائل مربوط به سه حوزه انتخاباتی استان هم با حضور مسئولان این حوزه‌ها بررسی شد.

انتهای پیام/ 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×