» جامعه » امدادگران هلال احمر دارای شاخصه‌های شهدایی هستند/گرامیداشت یاد شهدا کمتر از شهادت نیست
جامعه

امدادگران هلال احمر دارای شاخصه‌های شهدایی هستند/گرامیداشت یاد شهدا کمتر از شهادت نیست

اسفند 12, 1402 0

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در یادواره شهدای امدادگر استان هرمزگان، با اشاره به تلاش امدادگران برای خدمات‌رسانی به هم‌وطنان، گفت: امدادگران هلال‌احمر دارای شاخصه‌های شهدایی هستند.

خبرگزاری میزان – به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ یعقوب سلیمانی، دبیرکل جمعیت هلال احمر در یادواره شهدای امدادگر استان هرمزگان با اشاره به نقش کنگره شهدای دفاع مقدس در نشر و ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری اظهار کرد: امروز شاهد برگزاری سومین یادواره شهدای دفاع مقدس در استان هرمزگان هستیم که پیش از این نیز در استان‌های خراسان رضوی و گیلان برگزار شده است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به نقش عمده و اساسی جوانان در طول ۸ سال جنگ تحمیلی تصریح کرد: دشمنان بعد از دوران دفاع مقدس علی‌رغم توطئه‌ها نه تنها توافقی نداشته‌اند بلکه حرکت انقلاب جلو رونده بوده است.

وی اظهار کرد: دشمن در تصور این است تا با ایجاد خلاء فرهنگی حلقه اتصال جامعه با فرهنگ اسلامی را قطع کند غافل از اینکه به واسطه خط و مشی شهدا و دوران دفاع مقدس این دو بهم پیوسته و عجین شده‌اند.

سلیمانی افزود: دستگیری از نیازمندان، خدمت‌رسانی به محرومین، دوستی، برادری و اخوت، استقامت، ایستادگی، خدمت صادقانه از ویژگی بارز شهداست.

وی با بیان اینکه امدادگران و نجاتگران ما دارای صفات و شاخصه‌های شهدایی هستند، اظهار کرد: امدادگران جمعیت هلال احمر همچون شهدا هنگام حضور در صحنه‌های امدادرسانی خود را نمی‌بینند و به دنبال این هستند دیگران را نجات دهند.

دبیر کل جمعیت هلال احمر با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر مقوله فرهنگ خاطر نشان کرد: گرامیداشت یاد شهیدان و تکریم از خانواده معظم شهدا کمتر از شهادت نیست لذا باید یاد، خاطره و خط مشی شهدا را ترویج داد تا فداکاری و از خود گذشتگی باقی بماند.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×