» قضائی » رسیدگی به درخواست‌های حقوقی ۲۰ نفر از خانواده شهدا و ایثارگران – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
قضائی

رسیدگی به درخواست‌های حقوقی ۲۰ نفر از خانواده شهدا و ایثارگران – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

اسفند 23, 1402 0

به گزارش خبرگزاری مهر، در آستانه روز بزرگداشت شهدا امروز دوشنبه ۲۱ اسفند ماه میز خدمت قضائی و مشاوره حقوقی به خانواده شهدا و ایثارگران با حضور علی اصغر رفاهی مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضائیه و سید محمود حسینی اصل مدیر امور ایثارگران قوه قضائیه در ساختمان مرکزی قوه قضائیه سالن شهدای هفتم تیر برگزار شد.

علی اصغر رفاهی در این ملاقات مردمی ضمن گرامی‌داشت روز شهدا اظهار کرد: در آستانه روز بزرگداشت و تکریم مقام شهدا میز خدمت ایثارگران در ساختمان مرکزی قوه قضائیه برگزار شد. در این ملاقات مردمی به درخواست‌های حقوقی و قضائی ۲۰ نفر از خانواده شهدا و ایثارگران رسیدگی شد.

وی افزود: مدیر امور ایثارگران قوه قضائیه به درخواست‌های خانواده شهدا و ایثارگران رسیدگی و در برخی از مواقع افراد را به ارتباطات مردمی قوه قضائیه ارجاع می‌دهند تا به آن‌ها خدمات ارائه دهیم.

مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضائیه گفت: در این ملاقات مردمی برخی از مراجعه‌کنندگان خانواده شهدا و ایثارگران دستگاه قضا و برخی دیگر از مراجعان خانواده شهدا و ایثارگران سایر دستگاه‌ها بودند که صحبت‌های آن‌ها استماع شد همچنین درخواست‌های مراجعان دریافت و کارشناسی اولیه برای آن‌ها انجام شد.

رفاهی بیان کرد: درخواست‌های ارائه شده در این ملاقات مردمی بسیار متفاوت است چند مورد از درخواست‌ها مربوط به پرونده‌های کثیرالشاکی بود و با توجه به سوابقی که در اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضائیه داشتند مقرر شد اقدامات ویژه‌ای انجام شود.

وی ادامه داد: برخی از درخواست‌ها مربوط به اجرای ماده ۴۷۷ قانون آئین دادرسی کیفری بود و تصمیمات لازم گرفته شد تا اقدامات مربوطه انجام شود. ارشاد و معاضدت حقوقی و وکیل معاضدتی برای چند نفر از مراجعان تشخیص داده شد و در حضور مراجعه کننده با مرکز وکلای قوه قضائیه تماس تلفنی حاصل شود تا در اولین فرصت به آن‌ها وکیل اختصاص دهند.

مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضائیه گفت: زمان ملاقات مردمی با رئیس دیوان عدالت اداری برای یکی از ایثارگران مقرر شد. برای درخواست‌هایی که امروز دریافت شد پوشه پیگیری ویژه و خاص مخصوص ایثارگران و خانواده شهدا تشکیل می‌دهیم تا طبق قانون اقدامات لازم را برای آن‌ها انجام دهیم.

رفاهی بیان کرد: اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضائیه این امکان را دارد که در طول ماه یک مرتبه در خدمت خانواده شهدا و ایثارگران باشد تا مشکلات آن‌ها را رفع کند.

سید محمود حسینی اصل در این ملاقات مردمی ضمن گرامی‌داشت روز شهدا اظهار کرد: در رویکرد جدید برنامه‌ها و اقدامات متعددی از قبیل تبلیغی و تکریمی داشتیم. امسال در مباحث تکریمی در کنار دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران در سراسر کشور و سازمان‌های تابع، برای اولین بار میز خدمت قضائی خانواده شهدا و ایثارگران را برگزار کردیم.

وی افزود: با برنامه‌ریزی که قطعاً صورت خواهد گرفت و با هماهنگی مجموعه اداره کل ارتباط مردمی قوه قضائیه در مناسبت‌های خاص یا به صورت ماهانه سعی می‌کنیم برای خانواده شهدا و ایثارگران دستگاه قضائی و سایر دستگاه‌ها میز خدمت برگزار و خدمات حقوقی و قضائی ارائه کنیم.

خانواده شهدا و ایثارگران در سراسر کشور می‌توانند با استفاده از شماره تلفن ۴۲۱۳۱۳۶۱ خواسته‌های خود را مطرح کرده و اطلاعات لازم را کسب کنند.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×