» قضائی » در مسیر صیانت از حقوق عامه با ترک فعل مدیران خاطی در حوادث طبیعی بدون اغماض برخورد می‌شود
قضائی

در مسیر صیانت از حقوق عامه با ترک فعل مدیران خاطی در حوادث طبیعی بدون اغماض برخورد می‌شود

مهر 26, 1402 0


رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی در جریان بازدید میدانی مشکلات مناطق سیل زده بجنورد را بررسی و پیگیری کرد.

خبرگزاری میزان-در پی بارش‌های شدید پاییزی، مناطقی از شهر بجنورد دچار آب گرفتگی شد بطوری که سیلاب ناشی از این بارش‌ها به برخی منازل مسکونی خساراتی وارد ساخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا براتی‌زاده، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی شب گذشته با حضور در برخی مناطق سیل‌زده شهر بجنورد از جمله محله‌های جوادیه و کلاته محمدعلی پهلوان که بیشتر از دیگر نواحی از آثار مخرب سیل متأثر شده بودند؛ بر لزوم ورود جدی دستگاه‌های اجرایی به ویژه ستاد مدیریت بحران جهت بررسی مبانی دلایل شکل گیری این حوادث و امدادرسانی به سیل زدگان و رفع مشکلات اولیه آنان تأکید کرد.

وی در جریان گفت‌وگوی چهره به چهره با برخی از ساکنین مناطق سیل زده از نزدیک ماهیت و ابعاد مشکلات مبتلابه و آثار ویرانگر سیل اخیر را مورد بررسی قرار داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین براتی‌زاده گفت: جای تأمل دارد که در پی هر بارشی در شهر بجنورد به علت وجود مشکلات ساختاری و فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم باید نگران وقوع سیل و پیامد‌های منفی آن باشیم لذا انتظار می‌رود مسئولان باید برای رفع این مشکلات و پیشگیری از تکرار حوادث مشابه فکری کنند.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی در خصوص وجود هر گونه قصور و تقصیر و ترک فعل‌های احتمالی به مسئولانی که در این راستا رسالت ذاتی و قانونی بر عهده دارند؛ هشدار داد.

وی تصریح کرد: دستگاه قضایی در مسیر صیانت از حقوق عامه و پیگیری مطالبات عمومی شهروندان بدون اغماض و مماشات با مدیران خاطی برخورد خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی همچنین با تاکید مضاعف بر ضرورت انسجام در اقدام و عمل مناسب و تصمیم گیری به موقع در موارد بروز این قبیل حوادث غیرمترقبه و هم افزایی بهتر بیشتر دستگاه‌های مسئول و عوامل نظارتی گفت: حضور میدانی و بررسی اولیه مشکلات مردم و اقدامات جهادی باید در جریان وقوع این اتفاقات همواره در دستور کار قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین براتی زاده اظهار کرد: برخی از مردم از کم توجهی و عدم پیگیری برخی از مشکلات مشابه‌ای که در گذشته نیز مطرح شده بود و بر این اساس وعده‌ها و قول‌هایی جهت رسیدگی به موارد مطروحه داده شده بود و محقق نشده بود؛ گله‌مند بودند که لازم است مسئولان ذی ربط در این خصوص پاسخگو باشند.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×