» قضائی » دادستان کل کشور در مرکز ارتباطات مردمی به مشکلات حقوقی و قضایی ۱۵ نفر از مراجعان رسیدگی کرد
قضائی

دادستان کل کشور در مرکز ارتباطات مردمی به مشکلات حقوقی و قضایی ۱۵ نفر از مراجعان رسیدگی کرد

اسفند 2, 1402 0

دادستان کل کشور با حضور در مرکز ارتباط مردمی قوه قضاییه به بررسی مشکلات حقوقی و قضایی ۱۵ نفر از مراجعه‌کنندگان پرداخت و دستورات مقتضی را صادر کرد.

خبرگزاری میزان – پیرو منویات رهبرمعظم انقلاب اسلامی که مردمی بودن و مهمتر از آن مردمی ماندن را از ویژگی‌های لازمِ هر مسئول نظام اسلامی خواندند و در راستای تاکیدات رئیس قوه قضاییه برای ملاقات بی‌واسطه مسئولان قضایی با مردم، حجت الاسلام و المسلمین موحدی دادستان کل کشور به همراه عباس منصوری معاون نظارت بر امور دادسرا‌ها و ضابطین سراسر کشور و علی جمادی معاون قضایی دادستان کل کشور امروز (شنبه ۲۸ بهمن ماه) در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه حضور یافت و با ۱۵ نفر از مراجعانی که برای رفع مشکلات حقوقی و قضایی خود به این مرکز مراجعه کرده بودند دیدار و به پرونده‌های آن‌ها رسیدگی کرد.

در این دیدار که با حضور علی اصغر رفاهی مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه انجام شد، دادستان کل کشور در ارتباط با برخی پرونده‌ها و درخواست‌های مطروحه در چارچوب قانون دستوراتی را صادر و برای راهنمایی بیشتر مراجعان ارشادات لازم را ارائه کرد.

حجت الاسلام و المسلمین موحدی در حاشیه این ملاقات مردمی اظهار کرد: برخی از مراجعه کنندگان در این ملاقات مردمی موانع و مشکلات مربوط به واحد تولیدی‌ را مطرح کردند تا قوه قضاییه در بحث تولید اشتغال به آن‌ها کمک کند.

وی افزود: برخی از درخواست‌های مراجعان در مرحله دادسرا، اجرای حکم و یا تحقیق است و پیگیر تسریع در رسیدگی هستند برخی دیگر بحث‌های حقوقی مطرح می‌کنند و به دنبال حل مشکل قضایی خود در مراجع حقوقی هستند و یا درخواست اعمال ماده ۴۷۷ را دارند.

دادستان کل کشور گفت: برخی از متقاضیان حسب مورد با ارشاد و راهنمایی قانع می‌شوند و کار‌های قانونی خود را پیگیری می‌کنند برخی دیگر نیز اصرار دارند که اقدام یا دستوری از این ناحیه صادر شود که در حدود قانون پیگیری می‌کنیم تا جایی که مقدور است مشکلات مراجعه کنندگان را رفع کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی اظهار کرد: بسیاری از مراجعه کنندگان به دلیل نداشتن آگاهی‌های حقوقی نیاز به توجیه دارند در همین راستا مراجع مختلف و رسانه‌ها در آگاهی بخشی مردم به مسائل حقوقی باید تلاش بیشتری کنند. حتی در متون درسی می‌توانند بسیاری از مسائل و موضوعاتی که مردم بیشتر با آن مواجه هستند را به زبان ساده مطرح کنند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی با تفکیک قوا توانسته است قوه قضاییه مستقلی را در کنار قوه مقننه و قوه مجریه ترسیم کند. مردم در اقصی نقاط کشور در دورترین نقطه و مناطق صعب العبور با طی فاصله‌های بسیار کمی می‌توانند به واحد قضایی دسترسی پیدا کنند و درخواست‌های حقوقی خود را مطرح کنند.

دادستان کل کشور گفت: یکی از راه‌های دسترسی مردم به قوه قضاییه ملاقات‌های مردمی است و مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه از زمان ریاست رئیس قوه قضاییه تقویت شده است. مدیر کل این مرکز نیز با دانش، حوصله و انگیزه درخواست‌های مراجعان را گروه بندی می‌کند و به صورت تخصصی به مسئولان عالی قوه قضاییه ارجاع می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی اظهار کرد: امروز با معاونان دادستانی کل کشور در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه حضور پیدا کردیم تا به درخواست‌های ۱۵ نفر از مراجعه کنندگان به مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه رسیدگی کنیم. در شهرستان‌ها نیز ملاقات‌های مردمی توسط روسای کل دادگستری، دادستان‌ها و معاونان برگزار و به خواسته‌های مردم رسیدگی می‌شود این امر نشان می‌دهد که قوه قضاییه توانسته است در دسترس مردم قرار گیرد.

وی ادامه داد: امیدواریم ورودی و دعاوی حقوقی و کیفری قوه قضاییه کاهش پیدا کند اگر بتوانیم در برخی موارد قضازدایی و جزا زدایی کنیم ورودی‌های قوه قضاییه کاهش پیدا می‌کند یا اینکه برخی از امور مانند اعاده دادرسی به دیوان یک مرحله‌ای شود چرا که بعضاً بیش از ۱۰ مرتبه درخواست می‌کنند.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×