» قضائی » دادستان کرمان:کاهش ورودی پرونده‌ها به دادسرای استان مورد اهتمام قرار گیرد
قضائی

دادستان کرمان:کاهش ورودی پرونده‌ها به دادسرای استان مورد اهتمام قرار گیرد

بهمن 11, 1402 0

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: باید برای کاهش ورودی پرونده‌ها به دادسرا چاره اندیشی کرد و دستگاه‌های ذی ربط باید با به کارگیری ابزار‌های قانونی که در اختیار دارند مانع ورود پرونده‌ها به دستگاه قضا شوند.

خبرگزاری میزان – مهدی بخشی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان در نشست هم‌اندیشی مدیریت کنترل و کاهش ورودی پرونده به دادسرا بیان کرد: می‌توان با بهره‌گیری از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و … از ورود تعدادی از پرونده‌ها به دادسرا‌ها جلوگیری و پتانسیل دستگاه قضا را نسبت به مسائل مهم‌تر متمرکز کرد.

وی افزود: حجم بالای ورودی پرونده به دادسرا‌ها یکی از معضلات اصلی این مرجع قضایی است که تبعاتی همچون اطاله دادرسی دارد و لازم است تعدادی از پرونده‌ها که امکان رسیدگی به آن‌ها در شعب شورا‌های حل اختلاف مهیا است، به سوی این شعب سوق دهیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: باید برای کاهش ورودی پرونده‌ها به دادسرا چاره اندیشی کرد و شورای حل اختلاف، معاونت پیشگیری از وقوع جرم و سایر مراجع و دستگاه‌های ذی ربط با به کارگیری ابزار‌های قانونی که در اختیار دارند مانع ورود پرونده‌ها به دستگاه قضا شوند.
 
معاون قضایی دادگستری کل استان کرمان نیز ضمن تاکید بر توجه ویژه بر اجرای اسناد بالا دستی، چون فرمان رهبر معظم انقلاب، دستورات و دیدگاه‌های ریاست قوه، سند تحولی و برنامه عملیاتی در حوزه قضایی بیان کرد: افرادی که در صلح و سازش علاقه‌مند و توانمند بودند را شناسایی کرده‌ایم و پس از توجیه آن‌ها در گروه‌های دو یا سه نفره جهت استقرار در دادسرا سازماندهی خواهیم کرد تا پروسه رسیدگی به پرونده‌ها و حل و فصل در اختلافات کمتر شود.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی اظهار کرد: نتیجه حاصل از صلح و سازش ماندگارتر و سودمندتر از صدور حکم برای طرفین خواهد بود و چه بسا عدالت مدنظر، با صلح و سازش حاصل شود و از بسیاری از دعاوی که ممکن است در پی صدور حکم ایجاد شود، با صلح و سازش پیشگیری به‌عمل آید.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان بیان کرد: اگر کسی خلاف اهداف و تصمیمات کلی نظام حرکت کند با برخورد قانونی مواجه خواهد شد.

گفتنی است در این جلسه مقرر شد به منظور افزایش صلح و سازش در پرونده‌ها حداقل ۲ شعبه صلحی شورای حل اختلاف در دادسرا افزایش یابد.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×