» قضائی » کشورهای اسلامی باید کالاهای رژیم صهیونیستی را تحریم کنند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
قضائی

کشورهای اسلامی باید کالاهای رژیم صهیونیستی را تحریم کنند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

اسفند 21, 1402 0

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم غریب آبادی معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه در کنگره بین‌المللی اشغال فلسطین، اظهار داشت: مردم جهان بعد از ۷۶ سال با عمق جنایات رژیم صهیونیستی آشنا شدند.

وی افزود: تخریب اماکن غیر نظامی و کشتار افراد غیر نظامیان زنان و کودکان اینها یک مزیت در حمله نظامی برای رژیم صهیونیستی حساب نمی‌شود.

غریب آبادی گفت: فلسطین در چه وضعیتی است ۷۶ سال اشغال و تجاوز ۷ هزار اسیر شامل زنان و کودکان که برخی از اینها تا ۳۰۰ سال حبس گرفتند صدها هزار شهید مصدوم و مجروح، ۷ میلیون از فلسطینی آواره شدند.

وی ادامه داد: بیش از ۵۰۰ قطع نامه علیه رژیم صهیونیستی به سازمان‌های بین‌المللی صادر شده که ۶۰ مورد از آنها در شورای امنیت توسط رژیم آمریکا وتو شده، آنچه که مایه تأسف است عدم اقدام مجامع بین‌المللی و حقوق بشری است.

غریب آبادی گفت: تمام جنایتی که در نوار غزه انجام شد در زمره جنایات کیفری قرار می‌گیرند. نرساندن دارو و غذا یک معیار مهم برای این است که بگوییم یک ملت را نسل زدایی می‌کنند. رژیم صهیونیستی پاکسازی نژادی و قومی در غزه انجام داد

وی افزود: حقوق بشر دوستانه بین‌المللی که تاکید بر عدم حمله به غیر نظامیان دارد و همچنین کنوانسیون‌های چهارگانه ژنو در این چند ماهه گذشته نقص شد.

غریب آبادی گفت: در این شرایطی که ما شاهد بی اقدامی کشورهای مدعی حقوق بشر و مجامع بین‌المللی حقوق بشر هستیم یک سرمایه بزرگ وجود دارد و آن افکار عمومی بین‌المللی است. کشوری را نداریم که افکار عمومی آنها علیه جنایات رژیم صهیونیستی اعتراف نکرده باشند به ویژه مردم همان کشورهای مدعی حقوق بشر و این نشان می‌دهد که چه فاصله‌ای بین مردم و دولتمردانشان وجود دارد و این سرمایه بزرگی است.

وی در خصوص نقش مؤثر رسانه‌ها گفت: رسانه نقش بسیار مؤثری داشتند با اینکه ده‌ها نفر خبرنگاران توسط رژیم اسرائیل به شهادت رسیدند و محدودیت‌های متعددی را ایجاد کردند تا اخبار جنایات به گوشی افکار عمومی نرسد اما با نقش قوی رسانه‌ها تمام جهان از این جنایات با خبر شدند و به خیابان‌ها آمدند و اعتراض کردند. آن چیزی که می‌توانیم سرمایه گذاری کنیم افکاری عمومی بین‌المللی است.

وی درباره نقش کشورهای اسلامی افزود: قدس شریف و مساله فلسطین آرمان کشورهای اسلامی است خوشبختانه در چند ماه گذشته شاهد مواضع کشورهای اسلامی هستیم که باید به حرف‌ها و بیانیه‌های خودشان عمل کنند، قطعنامه‌های اجرایی تصویب کنند ما قطعنامه داریم که کالاهای تولیدی رژیم صهیونیستی باید تحریم شود و روابط با کشور اسرائیل قطع شود. این قطعنامه هر ساله به تصویب می‌رسد حداقل برای یک مدت محدود روابط با رژیم صهیونیستی به حالت تعلیق در بیاید. اگر این کارها را کشورهای اسلامی انجام ندهند به صراحت می‌توانیم بگوییم در کنار مردم فلسطین به عنوان حامی عملی وجود ندارد.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×