» قضائی » دادستان شهرستان لنده در استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد
قضائی

دادستان شهرستان لنده در استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد

بهمن 4, 1402 0

با حضور مسئولان قضایی استان کهگیلویه و بویر احمد دادستان شهرستان لنده معرفی شد.

خبرگزاری میزان– محبوب افراسیاب رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در آیین تکریم و معارفه دادستان شهرستان لنده گفت: نکاتی که در پست جدید دادستانی این شهرستان باید مورد توجه قرار گیرد از موضوعات و اولویت‌های دستگاه قضایی است.

وی گفت: دستگاه قضایی امروز در عرصه حل تنش‌های اقتصادی و سیاسی حضور فعالی دارد و تاثیرگذار است و پارامتر‌های اخلال کننده سیستم اجتماعی، اقتصادی و فضای سایبری را رصد می‌کند و بر آن حاکمیت دارد.

افراسیاب افزود:اولویت‌هایی که همکاران عزیز ما مورد توجه دارند روانسازی کار قضایی است. 

وی در ادامه گفت: سرعت و دقت یکی از مؤلفه‌هایی است که هم ماده ۳ قانون آیین دادرسی کیفری و هم سند تحول قضایی بر آن تاکید می‌کند. عوامل و جهاتی که موجب اطاله می‌شود باید از بین برود و در سریع‌ترین وقت ممکن باید مردم به حق و حقوق خودشان برسند.

افراسیاب در توصیه‌هایی به دادستان جدید لنده اظهار کرد: توجه عمیق به درون سازمان، تکیه بر داده‌های درون سازمانی، استقرار عدالت از درون سازمان با نگاه برون نگر و تعاملی با سایر مراجع امنیتی، اجرایی و روانسازی کار قضایی و تکریم ارباب رجوع ضمن تعامل سازنده غیر منفعلانه باید با مراجع اداری و دولت و سایر مراجع امنیتی و نهاد‌ها از مهمترین اولویت‌های کاری دادستان است.

وی در مورد توسعه استان و نقش دادگستری گفت: مسیر توسعه در این استان باید هموار شود در هموارسازی مسیر توسعه، دستگاه قضایی نقش اول را دارد.

افراسیاب افزود: اساساً بدون حضور دستگاه قضایی، رسیدن به اهداف پیشرفت کلان کشور امکان ندارد، نمی‌شود کشوری به اهداف توسعه‌ای دسترسی پیدا کند بدون اینکه دستگاه قضایی توسعه یافته داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بیان کرد: دستگاه قضایی تکیه‌گاه مردم است، دادستان باید تکیه‌گاه مردم باشد تا وقتی مردم پناه آوردند، پاسخ مثبت دریافت کنند.

وی توجه به مؤلفه‌های پیشگیری از وقوع جرم را مهم و لازم الاجرا دانست و بیان کرد: در حال حاضر پیشگیری از وقوع جرم جزو اسناد تحولی قوه قضاییه محسوب می‌شود.

وی افزود: قبل از اینکه پیشگیری کیفری صورت بگیرد و پرونده کیفری تشکیل شود، مدیران قضایی خصوصاً دادستان‌ها، حتماً باید به مؤلفه‌های پیشگیری توجه کنند و با یک سری اقداماتی که می‌شود نرخ جرایم را در استان و در شهرستان کاهش داد.

افراسیاب توجه جدی به عدالت ترمیمی که محصول عدالت کیفری و کلاسیک است را در شرح وظایف دادستان مهم بیان کرد و گفت: منظور از عدالت ترمیمی یعنی مشارکت دادن مردم در فرایند دادرسی‌ها، به عبارت دیگر سپردن بخشی از دادرسی‌ها به مردم و نهاد‌های مردمی و نهاد‌های صلح یار، میانجیگر و داوری که امروز دنیا به این نتیجه رسیده است که به غیر از جرایم مهم‌تر، در سایر جرایم مجازات جواب نمی‌دهد. حتماً باید مردم را در فرایند دادرسی‌ها اعم از دادرسی‌های کیفری و مدنی از طریق تشکیل شورا‌ها صلح یاران داوری‌ها مشارکت داد.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در این آیین به یک موضوع مهم و اساسی شهرستان لنده که صندوق‌های سرمایه‌گذاری است، اشاره و تصریح کرد: ساماندهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصاً در این شهرستان که مالباختگان زیادی دارد اولین قدم دادستان در جهت حل معضلات ناشی از همین صندوق‌های سرمایه‌گذاری باشد تا این معضل حل شود و مراجعات بیشتری از مردم این شهرستان داریم.

انصاری پور رئیس دادگستری شهرستان لنده گفت: حرکت رو به جلو و جهش در جهت خدمت به مردم در شهرستان محروم لنده، از مهم‌ترین عوامل حضور مسئولان قضایی در این شهرستان است.

وی در ادامه اظهار کرد: مردمداری و قاطعیت از ویژگی‌های یک دادستان خوب است در درمان درد مردم به دنبال تقصیر و شناخت آن نباشیم، بلکه به عواملی که در رخداد آن‌ها تأثیر گذارند توجه کنند.

انصاری پور ساماندهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در لنده، کنترل فضای مجازی و سر و سامان دادن به لجام افسار گریخته آن خصوصاً در ایام انتخابات و امنیت آن را مهمترین موضوعات فعلی شهرستان بیان گفت: مردم انتظار دارند دادستان در این موارد ورود کند.

همچنین در این آیین که با حضور مسئولان قضایی استان و مسئولان شهرستانی در لنده برگزار شد از اکبر پرندوار داستان قبلی این شهرستان تقدیر و رضا رستم نژاد به عنوان دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان معرفی شد.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×